Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade kanske inte nödvändigtvis frågat vad som hänt, beroende på hur väl jag kände personen vill jag inte verka påflugen, men jag hade sagt nåt för att uttrycka min sympati. Typ, det där kan inte ha varit skönt eller det där måste ha gjort ont.
Jag hade lätt frågat, det brukar jag göra. Men jag har känslan av att om någon blev misshandlad av sin partner så skulle den nog inte berätta det.
Jag tycker att du skulle vara ett klockrent exempel på att man måste fråga hur det står till för dig Uppenbarligen är det "någon" som prylar dig och det borde ju tas reda på istället för att så småningom beklaga dödsfallet, som kan råka komma om kvinnan de möter med liknande blåmärken faktiskt har fått dem av en man.
När dotterns pappa tog mig hårt i armen så fanns det märken efter alla fingrarna typ, typiskt blåmärke efter just att någon tagit för hårt. Men inte fick jag någon fråga på MVC när jag var där om vad jag gjort.
Det finns alldeles för få läkare som har utbildning i att se och dokumentera skador orsakade av olika våldssituationer, om fler blev mer upplysta så kanske man kan lyckas hitta fler kvinnor som blir misshandlade.