- Svar: 67
- Visningar: 5 601
Två ryttare till häst har i två separata händelser blivit jagade och attackerade av hundar när de ridit på stranden i Storbritannien de senaste veckorna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mjao, åtminstone på det här forumet äger ju väldigt många medlemmar alla tre (och katt!). Jag tycker inte det är hat att kräva att var och en gör sitt bästa för att hålla ordning på vardera djur (och fordon) så att olyckor inte sker.Så mycket ”hat”. Hästägare mot hundägare, bilägare mot hästägare, om varrannat, alltid finns det någon grupp man måste gnälla på… lite samförstånd hade inte suttit fel. Men det verkar vara ont om det, bara titta på hur världen ser ut
Många har ju både häst och hund. Och jag anser att det är väldigt många hästägare som är oansvariga. Vet inte hur många stall jag varit I där det finns lösa hundar som springer fritt både ute och inne, på stallplanen, stallgången etc och ägaren är i andra änden och pysslar med annat.Så mycket ”hat”. Hästägare mot hundägare, bilägare mot hästägare, om varrannat, alltid finns det någon grupp man måste gnälla på… lite samförstånd hade inte suttit fel. Men det verkar vara ont om det, bara titta på hur världen ser ut
Jag har både hästar, hundar och bil, och jag har normalt sett inga problem med hundar och hundägare - därför att jag inte varit med om lösa hundar som farit fram mer än de två gångerna jag tidigare skrev om. En gång hade grannens hund smitit hemifrån och gått till grannstallet, men det var inga problem att be någon ta hem honom och han stod mest bara och kollade innan det. Och den gången jag mött lös hund på promenad sprang hunden direkt tillbaka till ägaren när den såg oss komma.Så mycket ”hat”. Hästägare mot hundägare, bilägare mot hästägare, om varrannat, alltid finns det någon grupp man måste gnälla på… lite samförstånd hade inte suttit fel. Men det verkar vara ont om det, bara titta på hur världen ser ut
Har både häst, hund och bil. Har dock inte med hund när jag håller på med häst pga för hög skaderisk på framförallt hund.Så mycket ”hat”. Hästägare mot hundägare, bilägare mot hästägare, om varrannat, alltid finns det någon grupp man måste gnälla på… lite samförstånd hade inte suttit fel. Men det verkar vara ont om det, bara titta på hur världen ser ut
Så du tycker det är konstigt att jag inte gillar ägarna till lösa hundar som skrämmer hästar och orsakar olyckor? Jag kan lägga till att en hund jag passade och hade kopplad blev attackerad och biten av en lös hund f ngt år sedan med djursjukhusbesök som följd. Den hunden hade givetvis aldrig heller gjort ngt sådant förut …Som tur är vet jag vem ägaren är så de fick betala efter mkt tjafs. Exakt vad tycker du man ska göra då? Ge mig gärna tips!Så mycket ”hat”. Hästägare mot hundägare, bilägare mot hästägare, om varrannat, alltid finns det någon grupp man måste gnälla på… lite samförstånd hade inte suttit fel. Men det verkar vara ont om det, bara titta på hur världen ser ut
Så du tycker det är konstigt att jag inte gillar ägarna till lösa hundar som skrämmer hästar och orsakar olyckor? Jag kan lägga till att en hund jag passade och hade kopplad blev attackerad och biten av en lös hund f ngt år sedan med djursjukhusbesök som följd. Den hunden hade givetvis aldrig heller gjort ngt sådant förut …Som tur är vet jag vem ägaren är så de fick betala efter mkt tjafs. Exakt vad tycker du man ska göra då? Ge mig gärna tips!