- Svar: 25
- Visningar: 2 599
Det var för en vecka sedan som en jakthund attackerade och bet en häst i hasorna. Händelsen gjorde att ryttaren ramlade av, hästen jagades ytterligare flera kilometer och både häst och ryttare skadades vid händelsen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Få av raserna som jobbar lösa är jobbnarkomaner, skulle inte fungerar största delen av året om dom var det. Dom allra flesta jakthundar är högt älskade även utanför jakten så snälla sluta sprid att jägare inte ser hund som annat än ett redskap.Den kommer sannolikt att avlivas om den inte fungerar vid lösjakt.
Beroende på ägare.
Är ägaren eftersöksjägare så kan den ev få jobba med det
Klart att jag vet, men det finns fortfarande många jägare som anser att en hund som inte jagar inte mår bra.Få av raserna som jobbar lösa är jobbnarkomaner, skulle inte fungerar största delen av året om dom var det. Dom allra flesta jakthundar är högt älskade även utanför jakten så snälla sluta sprid att jägare inte ser hund som annat än ett redskap.
Att det finns betyder inte att sannolikt att hunden kommer avlivas.Klart att jag vet, men det finns fortfarande många jägare som anser att en hund som inte jagar inte mår bra.
Det undrar jag med!Vad var det för ras?
Ja man får ju hoppas att ägaren tar ansvaret liksom staten bör ta ansvar för sina djur och avliva i sådana här lägen. I det här fallet liksom i många andra är det djuret som får betala för att människan är dum i huvudet men en chans till ska varken vargen eller en sådan hund få. Det är självklart.Var är alla upphetsade rop nu på att hunden ska skjutas? Tänk om det hade varit en varg!