Köldridå till lösdrift?

Vad har ni? Fungerar det som tänkt, dvs. håller vind, regn och insekter ute? Vad tyckte hästarna om det?
Jättegärna bilder!

(Till ligghall ska det ju stå i rubriken :angel:)

Har inga bilder, men en av de lösdrifter där jag hade halvblodet hade en perfekt köldridå. Tjocka plastremsor över ingången till en lada som fungerade som ligghall. Det skyddade från vind och insekter framförallt - gjorde verkligen skillnad på sommaren då ligghallen fungerade som tillflykt när insekterna var som värst.

Minns inte om det var så svårt att vänja in hästarna vid remsorna. Nu kom ju min till en redan existerande flock i och för sig, så han bara rantade efter de övriga och fattade direkt hur man skulle göra.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 100
Senast: Görel
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 829
Senast: MML
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 532
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
1 889
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar