Kokt grisben..

MaRomer

Trådstartare
Hur är det nu kan man eller kan man inte ge detta till hunden?

Och i så fall varför inte?

Sv: Kokt grisben..

Jag är tveksam till om du ska ge kokt fläskben faktiskt, pga av att det lätt flisar sig..

Frysta eller tinade ben är nog inga problem ( har jag för mig )..

Vår hund äter kycklingdelar, men aldrig aldrig kokt eller grillat utan alltid fryst eller bara tinat.

Såvitt jag hört (lösa amsagor:p) så är det inga ben på bokstaven F: fläsk, fisk, fågel. De flisar sig för lätt.

Man ska aldrig ge sin hund tillagade ben av något slag. Råa ben av alla typer går utmärkt, man bör dock inte ge ben som djuren står och går på från större djurtyper.
När man tillagar benen ändras dess karaktär kan bli till splitror och får en sementliknande konsistent som kan leda till bla förstoppning...

Tack för ditt svar! Så det är alltså okej att ge sin hund okokta grisben?

Japp! :)
Men som sagt, är man lite orolig av sig så ska man undvika benen som djuret står och går på.
Mina hundar äter dagligen råa ben från div djur och det har aldrig vart några problem! :)

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 889
Senast: Otherside
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
805
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 209
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
923
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka