Köpa stamtavla av uppfödare?

Mike Tyson har ju en historia som inte är alltför trevlig och som kanske är det som lockar om man vill ge sin hund ett ”coolt” namn…! Ingemars namn har väl inte samma bad boy image.

Absolut, det spelar in. Men en del av de Tyson-ägare jag känner framstår inte som personer som vill ha ett "coolt" namn, men Tyson är ju mer "hundnamn" än Ingemar skulle jag säga.
 
Vad som helst, bara inte Tyson.....

Jag vet inte HUR många hundar, av en specifik typ (...) jag mött som heter Tyson. Efter en viss boxare. Grannen kom hem med en valp (av en viss typ) och jag skulle gissa namnet på den. Bara inte Tyson, tänkte jag. Den hette Tyson. Avlivades i ung ålder pga att den var livsfarlig för både folk och fä. Inte pga namnet förståss men vissa saker verkar hänga ihop lite osynligt.....
Har bara träffat hundar som väger under 8 kilo som heter Tyson, samma med Rambo :D
 
Har bara träffat hundar som väger under 8 kilo som heter Tyson, samma med Rambo :D
De jag träffat har samtliga varit av Amstaff-typ - utom en, en Cane Corso som var (en jättetrevlig) omplacering.

Annars kanske det också är så att folk med typ Chihuahour och liknande, gärna vill ge sina små hundar ett tufft namn som kompensation - eller för att det är kul :sneaky: Jag kände en pytteliten, vit, Chihuahua som hette Titan! 🤍
 
Känner ett antal boxrar som heter Tyson. ;) Konstigt nog har jag inte stött på några Ingemar eller Ali. Däremot en som kallas Liston.

Cassius Clay känns som att det hade kunnat passa på en boxer? Fast Ingemar tycker jag hade varit utmärkt också, har träffat några (tvåbenta) Ingemar som påmint om boxrar. :rofl:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har sen länge haft ett intresse att vilja bli uppfödare, men känner nu att jag vill öka min kunskap och se vad ni som kanske...
2
Svar
24
· Visningar
2 894
Senast: snorp
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 182
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Vår älskade hund Zorro, långhårig Schäfer kille född den 24/5-2015. Du kom in i vårat liv, igenom att vi hittade dig via en annons på...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 049
Senast: Bexzor
·
Hundavel & Ras Önskar lite hjälp av er som är kunniga i det här med papper osv vid köp av valp. Jag är lite osäker om min vän håller på att bli lurad...
Svar
18
· Visningar
3 797
Senast: Grana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp