Köpa häst med återköpsrätt vid vite?

Sv: Köpa häst med återköpsrätt vid vite?

Visst är det ingen ursäkt att inte passet är i ordning, men jag tycker inte att en person behöver vara oseriös för övrigt varesig i sin hästhållning, som person eller som säljare för att den inte fixat pass. Jag är helt säker på att det finns gott om passlösa hästar än i dag och det är ju lite nu och då man läser om ägare som fått förelägganden.

Det är inte olagligt att köpa en passlös häst och ett kallblod brukar väl inte ligga så högt i pris, typ 10 000 - 15 000 även som utbildad? Tyckte jag om hästen så skulle ett ev köp inte stupa på om den har pass nu eller att det fixas vid ett köp.

min såldes för 60 000kr. Ett kallblod i den prisklass du skrev är antingen unghäst eller äldre.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 676
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 602
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 620
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 835
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp