Koden till bilstereon

skatten

Trådstartare
Köpte en begagnadbil för ett tag sedan, efter att vi byt batteri i den så blev stereon låst och nu behöver man trycka in koden.
Vi har inte koden, föregående ägare kände aldrig till någon kod och ägaren innan hen var en bilfirma som inte heller vet..

Hur gör vi för att få reda på koden?!

Sv: Koden till bilstereon

Åk förbi en verksta så slår de upp koden i registret på någon minut. Visst kan man googla, men jag hittade typ en miljon koder till min radio så de va lättare å åka dit.

Det finns appar till smartfånen, och dom funkar faktiskt. Bara att slå in serienummer och löpnummer (står på baksidan av stereon) så kommer koden.

Tack för alla tips, jag trodde nästan att det bara vara att köpa ny stereo.
Så fort bilen är hemma ska jag börja med att leta i instruktionsboken, kan ju vara så att den finns nedskriven där. Finns den inte där så provar jag gratisförslagen först.

Menar du märket på bilen el på stereon?
Det är en orginalstereo och den verkar inte ha något namn

Normalt bilstereomärket men är det en originalmonterad skulle jag googla bilmärke+originalstereo+kod (skulle nog även googla engelska).

Normalt bilstereomärket men är det en originalmonterad skulle jag googla bilmärke+originalstereo+kod (skulle nog även googla engelska).
Det finns också bilstereos där man själv kan knappa in sin hemliga kod.
Det blir svårgooglat, om man äger bilen tre generationer bort från där koden knappades in.

Vilket märke har du på bil?

*kl*

Har du provat 0000?

Ett annat alternativ är att åka till mekonomen, det gjorde jag när jag behövde veta koden till min Volvo och fick ut det gratis :)

Kan inte du vara snäll och köra din kampanj någon annanstans? Börjat bli lite tröttsamt...

Det finns också bilstereos där man själv kan knappa in sin hemliga kod.
Det blir svårgooglat, om man äger bilen tre generationer bort från där koden knappades in.

Vilket märke har du på bil?

I de fallen finns det alltid något sätt att nollställa koden till fabriksinställning.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
754
Senast: Angel
·
Hemmet Jag har köpt begagnade köksstolar som behöver fräschas upp, dels ska jag byta tyget och dels tänkte jag slipa ner dem och sen olja in...
2
Svar
22
· Visningar
574
Senast: Tonto
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 411
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
994
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur