Knyta plastrongen snyggt?

F

Frajda

Hur gör man det egentligen? Använder ofta plastrong men det blir nästan alltid platt och ful. Har sett flera där plastrongen liksom är lite snyggt "fluffig" och inte bara ihopvikt och platt. Hur gör ni? Bilder eller beskrivningar är mkt uppskattade. Vill ju också se sådär proffsig ut med snygg plastrong... Annars får jag gå tillbaka till tråkig skjorta istället :p

Sv: Knyta plastrongen snyggt?

Har du en färdig-"knuten" variant eller knyter du helt själv?

För de som är färdiga och som bara ligger i kors så att säga är ganska svåra att få fluffiga, eller rättare sagt -näst intill omöjliga.

De som blir riktigt fluffiga är de som knytes från grunden. Finns beskrivning på det på nätet. Fanns en tråd här också för inte alls länge sedan. Jag har tyvärr ingen bild och kan heller inte beskriva.

Jag hade varianten som ska vikas och så på med plastrongnålen. Jag minns inte exakt hur jag gjorde, men det gick att fluffa till den. Den var långt ifrån platt i alla fall. Tror det beror lite på vad det är för material i den. Det finns väl i ren bomull och i syntetmaterial. Min var i syntet och det är nog lättare att få dem fluffiga. De är lite styvare i materialet.

Jag har en sån i "siden" som man liksom viker och sätter nål i, och när jag hade lyckats vika den snyggt sydde jag ihop den i den formen :idea: väldigt praktiskt
ungefär såhär ser den ut (har förstärkt skuggor för att fluffigheten ska synas, den är vit egentligen):
plastrong.jpg

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 921
Senast: Derivata
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 687
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
5 553
Senast: _Taggis_
·
Utrustning Nu behöver jag väldigt ytlig hjälp!:o Hästens vardagsträns börjar bli fult och tråkigt, och jag har börjat fundera på att skaffa ett...
Svar
4
· Visningar
927

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka