knuta med en ring runt

Myzan87

Trådstartare
någon som har en teori kring vad det kan vara? vi ringde och frågade en veterinär men han kunde inte ge oss något svar eller en teori om vad det kunde vara.

det enda vi skulle göra var att tvätta med jodopax.

Det är som sagt en knuta med en hårlös ring runt själva knutan

mycket tacksamma för svar! :bow:

Sv: knuta med en ring runt

kan tänka mig ringorm.. låter så! blanda till virkon-s och spraya på "ringen" ca 3 ggr dagligen.
hade en häst i stallet som fick något som såg ut exakt som ringorm, vet kom o trodde oxå det va det. skulle ta en odling o såg då löss!!! det va allstå inte ringorm utan lös!! ta försäkerhetsskull ut vet o låt dom ta ett prov :)

Liknande trådar

Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
862
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 910
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 229
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka