Knuta=körtel

Shettisar

Trådstartare
Var hos veterinär med hunden i Fredags pga en knuta han fått på svansen. Veterinären säger då att den knutan är vanlig då det sitter en körtel på svansen som kan överproducera "doftämnen. Men nu undrar jag då jag aldrig hört om en sådan körtel på det stället,vad är detta för körtel? Den sitter ca 5 cm ner från svansroten på ovansidan av svansen.
Ska iväg nästa fredag och söva honom för att ev kunna skopa ur denna knuta.

jag kommer inte på vad den heter, men den är ganska tillbakabildad hos tamhundar. hos vargar är den dock fortfarande fungerande och används som ett kommunikationsmedel.

Nova var också svullen i den ett tag.
Min vet. sa som Cillamuffins att det är ett kommunikationsmedel!
Inget farligt, och hennes fick vara. Nu har den gått ner igen.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 213
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 490
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
5 469
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 927
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar