Lindsen

Trådstartare
Har min häst på bete där det är mkt knott i perioder. Det är första gången jag har honom där det finns knott så jag är lite novis om knotten. Försvinner inte knotten nu på sensommaren såsom många andra bitande insekter? (tex blinningar) Hur kommer det sig att de vissa dagar vimlar av dem och vissa dagar finns inga knott alls? Gillar de värme eller kyla? Vilken tid på dygnet är de aktiva? Biter de hästarna hela natten?

Sv: Knottliv

Torra somrar tenderar till att vara mer knott fria, denna sommar har så här långt varit mycket gynnsam för knott. De trivs när det är lagom varmt med fuktighet, kommer främst fram i gryningen samt i skymning.
Du kan förvänta dig en ny knottanstormning, en till kläckningsperiod är att vänta i slutet av denna månad. I gynnsamma fall kan ytterligare en kläckningsperiod få rum, förutsatt att hösten blir lång, varm och fuktig.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 413
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 742
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 359
Senast: Castellini
·
Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
39 251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka