knoppar eller inte vid hopptävling?

H

Hanna

Tänkte bara se vilka som väljer knoppar eller bara vanlig man på hopptävlingar?
Själv föredrar jag utan knoppar på hoppning, och knoppar vid dressyr!:D

Sv: knoppar eller inte vid hopptävling?

Jag knoppar ALLTID. Är det tävling så är det, tycker att det ser lite slött ut utan knoppar, liksom-orkade de inte gå upp i tid imorse eller :smirk: Det är ju SÅ mycket snyggare med knoppar.

Jag knoppar i princip aldrig på hoppning. Känns alldeles för seriöst, och sen vill jag ju ha ngt att hålla i ;)

Jag föredrar helt klart knoppar, tycker de e så snyggt!

Jag brukar inte ha knoppar när jag tävlar hoppning. i dressyr tycker jag att man ska ha det. Och visst, det är snyggt

Jag tycker det är fint med knoppar på hopptävling men alla hästar passar inte i det. Min hästs man är jättetun (tack vare mig själv, råkade raka bort halva när jag klippte han i vintras:mad: ) Så om jag knoppar blir dom pyttesmå och det ser inte alls fint ut, så då föredrar jag utan. Sen är det ju inte snyggt med ngr tennisbollar till knopper heller så om man har en häst med supertjock man så så tycker jag oxå man ska låta bli att knoppa.

Till dressyr är det ju självklart att man ska knoppa:D

Knoppar aldrig vid hopptävling. Jag hatar verkligen att knoppa. Knoppar bara vid dressyr, fast jag skulle helst slippa!
Klart det är fint och så, men usch nej, om nån annan gör det åt mig så visst... ;)

Jag knoppar ALLTID. Är det tävling så är det, tycker att det ser lite slött ut utan knoppar, liksom-orkade de inte gå upp i tid imorse eller :smirk: Det är ju SÅ mycket snyggare med knoppar.

Håller med till fullo!

Jag knoppar alltid på dressyr, i hoppning vill jag gärna kunna ta mantag. Däremot på stilhoppningar kan jag tänka mig att knoppa!

Inte i hoppning, där vill jag kunna ta ett mantag och dessutom är det flashigt med utsläppt man tkr jag. Knoppar ser stelt ut. På dressyr är dock knoppar snyggt, bara de är snyggt gjorda ;) Dessvärre har jag tummen mitt i handen :p

Jag knoppar till alla tävlingar mer eller mindre. Ibland kan jag skita i det, men då är det bara en liten tävling.

beror mest på hästen. för det mesta är dom knoppade, beror på om vi åker över dagen m 4 så knoppar jag ingen, är d meeting knoppas alla. är manen ful så flätas den ner så den ligger på en sida och sprayas m mirakelsprayen quic braid : )
bästa hästen förr var jobbig, d tog 5 sekunder för honom att skaka/klia upp dom, å så stod han inte stilla när man knoppade honom ;) men han knoppades alltid på meetings, fast ja fick göra om två ggr till varje klass :S annars va han finfin utan m.. han hade den perfektaste manen man kan tänka sig :love:

Knoppar i dressyr, inte i hoppning eller terräng. Det finns trots allt hästar som passar bättre i utsläppt man, t.ex. Cinna ;)
Sen tycker jag att det ser så dresyrfjollat ut med knoppar :p

Jag tycker helt klart det är snyggast med knoppar! Brukar knoppa för det mesta men ibland är man ju lite lat:p Fast min lilla pålle typ världens tjockaste man så att knopparna mer liknar köttbullar :D

inte på hopptävling! jag fattar dem som knoppar på dressyrtävling där SKA man nästan ha knoppar, men på hopptävling.. nej tack ;)

Dressyr: alltid knoppar (har iofs bara startat dressyr en enda gång, men då vann vi..:) )
Hoppning: beror på hästen, men oftast inte. Har haft en med stubbman (svårt att knoppa då.:D ) och 2 st som var extremt hårömma, så de kunde jag inte knoppa för den skull. Övriga har fått knoppar ibland, och då mest när det är stilbedömning.:angel:

på hopptävling tycker jag inte att man ska ha knoppar, det tillhör dressyrtävlingar :angel:

Jag knoppar aldrig min hästs man, det skulle se helt onaturligt ut på honom. Jag skulle inte heller få för mig och göra det på min storhäst. Jag tycker knoppar kan vara fint på dressyrtävlingar och på smäckra hästar med smala halsar men inte på de med "stabbigare" hals. :angel:

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 027
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 016
Senast: fio
·
Tävling Sitter och tittar på V75 och i avd 3 så körs häst med nummer 1 av en idiot. Och studion går BANANAS och skäller i 5 min om hur korkad...
Svar
3
· Visningar
1 626
Senast: BornAgain
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka