Knoppa fjording?

Sv: Knoppa fjording?

Om det nu blir någon bild vill säga, ni kanske kan få se en knopp iallafall ;)

Tänkt vad fint det skule vara på en häst med tjockare man om man gjorde 2 knoppar i bredd haha, det borde ju bli fint:laugh:

Kanske, kanske inte. Är nog olika snyggt från häst till häst :) Måste jag nog testa någon gång :D

Oj, vad tråkigt att han inte blir riden mer än så för tillfället. Lycka till med barnet och allt! :D

Jo det är trist! Tyvärr är han väldigt hingstig, tittig å pigg. Så kan inte slänga upp vem som helst på honom heller. Men å andra sidan har han inte fått ta det så här lugnt sen jag red in honom=) å det e ju 7 år sedan. Så kanske är skönt för honom oxå!

Nu är min korsning men han har alltid haft liggande:

20072419.jpg

20127089.jpg

20127067.jpg

Klippte av den en sommmar. Men tyckte inte alls det blev bra! Och inte stod den upp=)
3871809.jpg

Så numera när jag vill ha "kort" man så blir det en inbakad fläta:
http://www.pixbox.se/pic_show_id22295523.html

Tror dock det blir mycket svårt att knoppa en ren rjordis, pga stelheten i manen=)

Men testa du!

Vilken fin häst! :love:

vilken rolig fråga!
I Holland rider Jolanda dressyr på en fjording. Hon har en egen hemsida med massor av bilder o filmer från sitt liv tillsammans med Guus http://www.guusje.cjb.net/ , där finns åtminstone en bild som visar en flätning:angel:

vilken rolig fråga!
I Holland rider Jolanda dressyr på en fjording. Hon har en egen hemsida med massor av bilder o filmer från sitt liv tillsammans med Guus http://www.guusje.cjb.net/ , där finns åtminstone en bild som visar en flätning:angel:

Måste bara få lägga in en kommentar=)

Fjordkorsning är det=) För vad jag vet så får inte rena fjordisar ha tecken och denna har ju "snopp" på mulen;)

Men rikigt fin

hade ingen aning om att de inte fick ha tecken på huvudet. :o
Hittade en rassida med rasbeskrivning där det står "Vita tecken kan förekomma men är ej önskvärda." så kanske är han en ren fjording ändå:crazy:

Står även att stammen är okänd. Och enligt mig ser han defenitivt ej ras enlig ut! Men fin är han=)

aha, jag hörde bara henne prata om sin "fjordpaard", du är mer noggrann än jag:angel:
Jag håller med dig, den är fin och så är det lite ovanligt att se en fjordhäst i de svårare dressyrprogrammen :) hon verkar ha så kul med sin häst, just att göra så mycket olika saker tillsammans.

hehe ja klart man måste läsa=9 hehe jo riktigt fin e han! Önskar min herre ville uppföra sig lika bra på tränsbett som på de skarpare betten!

Liknande trådar

Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
548
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 434
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 061
Senast: Sharpless
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
8 078
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar