knölar i juvret.

M

minihopp

Våran lilla shettis på 15 år har fått en knöl i juvret och flera stycken strax bakom. Har varit i kontakt med vet. som misstänker att det kan vara någon sorts tumör. Vill inte öppna pga att det oftast skyndar på utvecklingen. Hon ömmar inte om man trycker på knölarna och verkar inte må dåligt i övrigt. Någon som har erfarenhet av tumörer hos hästar??? Hon är den mest underbara shettis jag träffat :love: och min dotter skulle bli fullkomligt förkrossad om något hände henne. :cry:

Hej
Vill du inte själv att de öppnar och plockar väck knölen så att du får veta om det är en tumör eller en knöl av annan sort det måste vara svårt att gå och undra hela tiden om det är en cancer tumör. Annars brukar cancer vara så vanligt hos hästar och så jätte gammal är hon ju inte heller. Hade det varit någon veterinär här hos oss så hade de nog rekomenderat att åka till en större veterinär station och ta bort den. Yrbin

Jo jag ville själv få veta men vet. tyckte att vi skulle vänta så länge eftersom hästen verkar pigg och glad.. Börjar jag märka någon skillnad på henne eller att knölarna blir större åker jag på studs!!! Vet. frågade om färgen på hästen? Har vissa färger större risk att få cancertumörer??? :confused:

Hej
Det har jag aldrig hört något om . Men vissa säger att ljusare hästar har lättare att få vissa saker.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Ska försöka göra en lång historia kort: För drygt ett år sen tog jag och min sambo hand om en liten chihuahua-tik som då var två år...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 776
Senast: lady_vip
·
  • Låst
Hästvård Jag kopierar in allt som hänt min fölunge de sista dagarna. Finns det någon som vart med om något liknande?? 11 mars 2009 Jag vet...
Svar
11
· Visningar
2 288
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?