Knöl vid juver... (bild)

Sv: Knöl vid juver... (bild)

Men det är ju ingen som ens sagt att du ska åka in ikväll?
Däremot, du verkade vara orolig och fick inga svar här. Att då ringa och fråga veterinären är ganska enkelt för att få svar.

Nu verkar det ju inte som om hunden har några problem, och jag kan hålla med om att man inte behöver åka in för minsta lilla. Men som sagt, ringa och fråga är enkelt.

Visserligen inte, det var bara lite tankar som började snurra runt i skallen på mig.

Visserligen inte, det var bara lite tankar som började snurra runt i skallen på mig.

Du får avvakta och se helt enkelt :) m det inte är någon knöl så kanske det var något bet, eller någon knöl med blodfyllnad. :)
Förstår att du blev orolig, skulle jag med bli!
(hoppas du inte tog mitt förra inlägg ang. vet 100 mil bort som något negativt?)

Det kan tänkas att det är så att det har suttit t ex en tagg och så har det blivit en blodblåsa som när den har blivit överfull har spruckit.

Men vissa typer av tumörer kan börja blöda helt plötsligt. Då ser det ut som om de försvinner. Så tar det någon/några dagar och så är de tillbaks. Vissa tumörer består av ett ormbo av blodkärl. Den typen av tumörer bildar nya blodkärl i en rasande fart. Så om knölen kommer tillbaks igen bör du göra ett besök hos vetten så snart som möjligt.

Men det är ju ingen som ens sagt att du ska åka in ikväll?
Däremot, du verkade vara orolig och fick inga svar här. Att då ringa och fråga veterinären är ganska enkelt för att få svar.

Nu verkar det ju inte som om hunden har några problem, och jag kan hålla med om att man inte behöver åka in för minsta lilla. Men som sagt, ringa och fråga är enkelt.

Det var precis det här som jag försökte formulera i mitt raderade inlägg igår, men nattmössan kom ivägen. :D

Jag hittade för några sekunder sedan en knöl vid gammeldamens ena juver. Första tanken var "Oh nej, inte en till juvertumör..." men nu blev jag tveksam eftersom det inte ser ut som de juvertumörer hon hade förut.

Är det någon som vet vad det här är?

okay, nu har jag pratat med de på kenneln som jag brukar bo på.. Veterinärtid ska bokas, men det blir först om ca 2 veckor... Hua.
Vad visade sig detta vara? Jag misstänker att min hund har påverkats av samma sak!

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 808
Hundhälsa Nu orkar jag inge mer. Nu är 4 av 5 djur hemma sjuka och behöver veterinärvård. Hundarna är såklart jobbigast när dom är dåliga. Ena...
Svar
6
· Visningar
1 973
Senast: BornAgain
·
Hundhälsa I morgon har det gått en vecka sen kastreringen av vår hanhund. Tycker att läkningen ser fin ut och han verkar inte ha ont, slickar inte...
Svar
17
· Visningar
1 250
Hästvård Nu när jag tog in hblstoet för att borsta så upptäcker jag att hon har knölar över hela kroppen. Ser även ut som ödem under magen. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 501
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar