Knöl på benet efter ett sår

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Grinch
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 4 010
G

Grinch

Min ettåring fick ett ganska så djupt sår på benet i sommras. Det läkte efter en tids behandling men nu har hon fortfarande kvar en ganska stor knöl på benet vilket inte är så snyggt. Går det bort med tiden? :crazy:

Sv: Knöl på benet efter ett sår

Han har säkert fått ett överben. I regel så är det ingen fara såvida att det inte sitter på något dumt ställa så att det är i vägen för ligament eller liknande. Man ska dock hålla ett öga på dem så att de inte börjar växa, men det gör de normalt sett inte utan förblir samma storlek hela hästens liv.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 725
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 243
Senast: Blyger
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 075
Senast: Cactus
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 889

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka