Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag SKA till vc imorgon, skrev jag ju...Inte alls.
Mina kändes inte för de var så små men var väldigt aggressiva och snabbväxande.
Eller så känns den.
Det finns något tjog olika bröstcancersorter så det finns nog ingen typisk cancerknöl.
Däremot finns det en viktig maxim - ALLA KNÖLAR SKA UNDERSÖKAS.
Så marsch iväg till vården.
(de flesta knölar är ofarliga men varför chansa)
@em76 Gjorde den ont?Min knöl som kändes som din var en vätskefylld cysta.
Ska till vc imorgon för jag har en knöl i bröstet. Tycker den är ganska stor, känns slät och lite gungig. Orolig förstås, trots att googling kanske inte direkt skriker "det är cancer".
Ni som har erfarenhet - hur känns en cancerknöl i bröstet?
Hur känns dina cystor @lil-sisJag har ett flertal (ofarliga) cystor i ena bröstet. Och båda är knöliga och svåra att undersöka. Båda blev mammograferade precis i årsskiftet 15/16 och det vänstra även ultraljudat.
Mamma hade en distinkt knöl i ena bröstet. Läkaren tyckte den kändes godartad men efter mammografi och biopsi konstaterades cancer.
Man tog bort en bit av bröstet (och några lymfknutar i armhålan) och hon fick cellgifter och strålning och har varit frisk i typ 20 år. Inga problem med just det efter.
Hur känns dina cystor @lil-sis
Storlek har inget samband med eventuell farlighet.Mammografi osv på fredag. Enligt läkaren är knölen ca 3 cm stor Nu börjar jag bli rädd
Mammografi osv på fredag. Enligt läkaren är knölen ca 3 cm stor Nu börjar jag bli rädd
Någonstans i mitt huvud tror jag mest på det också. Knölen känns inte riktigt så som en cancerknöl beskrivs på nätet, men...en knöl är en knöl är en knölJag hade en knöl som var några centimeter stor. Det visade sig vara körtelvävnad. Det är jättevanligt tydligen.
Det finns en hel massa saker man kan vara rädd för och sånt vi inte är det minsta rädda för och gör varje dag. Som att åka bil på hala vägar en lördagskväll.Någonstans i mitt huvud tror jag mest på det också. Knölen känns inte riktigt så som en cancerknöl beskrivs på nätet, men...en knöl är en knöl är en knöl
Läkaren kunde förstås inte säga annat än att hon hittade en knöl och OM det visar sig vara cancer så är behandlingen effektiv nuförtiden. Jag ville ju att hon skulle säga att den inte känns farlig, men det vet jag ju att hon inte kan säga. Antar att det i det närmaste skulle vara tjänstefel.
Man vet ju inte vad det är förrän man fått det undersökt så det är klart läkaren inte kunde säga något där och då.Någonstans i mitt huvud tror jag mest på det också. Knölen känns inte riktigt så som en cancerknöl beskrivs på nätet, men...en knöl är en knöl är en knöl
Läkaren kunde förstås inte säga annat än att hon hittade en knöl och OM det visar sig vara cancer så är behandlingen effektiv nuförtiden. Jag ville ju att hon skulle säga att den inte känns farlig, men det vet jag ju att hon inte kan säga. Antar att det i det närmaste skulle vara tjänstefel.