Det är bra att du får mammografi direkt. De lär inte ge dig besked på fredag, men är det något, så är de snabba med återkoppling.Mammografi osv på fredag. Enligt läkaren är knölen ca 3 cm stor Nu börjar jag bli rädd
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är bra att du får mammografi direkt. De lär inte ge dig besked på fredag, men är det något, så är de snabba med återkoppling.Mammografi osv på fredag. Enligt läkaren är knölen ca 3 cm stor Nu börjar jag bli rädd
Det var det första jag fick lära mig när jag diagnostiserades förra året. Jag vet inte om det är någon tröst egentligen, men ändå.Storlek har inget samband med eventuell farlighet.
Mina var jättefarliga och pyttesmå (millimetrar). Bekanta har haft helt ofarliga som varit rejält stora.
Hur gick det för dig @prinsessfeminist ?Det var det första jag fick lära mig när jag diagnostiserades förra året. Jag vet inte om det är någon tröst egentligen, men ändå.
@tott - Ta nu inte ut något i förskott. Och OM det är ett cancerbesked, så överlever man det också.
Det har gått väldigt bra. Jag fick operera bort knölen, som visade sig vara tre. De andra två var så små att de var omöjliga att känna.Hur gick det för dig @prinsessfeminist ?
En oss närstående läkare sa en gång glatt, när jag nojade över någon annan cancer som jag tyckte mig känna i kroppen: "Det du känner är sällan någon fara, det är det du inte känner som är farligt". Öööh, tack för den trösten ...
Fast @tanten - för många innebär cancer nåt negativt. Så jag tycker inte heller man kan säga att det ofta går bra. Alla mina erfarenhet av cancer (dock ej bröstcancer ska tilläggas) är negativa.
Fast @tanten - för många innebär cancer nåt negativt. Så jag tycker inte heller man kan säga att det ofta går bra. Alla mina erfarenhet av cancer (dock ej bröstcancer ska tilläggas) är negativa.
@tott - håller tummarna att det går bra på fredag. När jag hade en knöl i ena bröstet gjordes även ett ultraljud i samband med mammografin. Den visade en ofarlig bröstkörtel, gjorde FNA också som bekräftade det.
Fast tycker du inte att man behöver påminnas om fallen där det gått bra, snarare än negativa erfarenheter när man är orolig?
Har samma erfarenhet, dock satt tumören i livmodern.Jag instämmer absolut med dig om detta!
Jag gjorde misstaget att googla och hamnade på en del sorgliga historier. Men så insåg jag att de hörde till ovanligheterna.
Det är inte så ofta som det bloggas eller berättas om bra historier, så jag delar gärna med mig av min historia. Det har varit oförskämt lätt.
Svårast har nog varit omgivningens svårigheter med sjukdomen och en del antaganden om hur man "ska" reagera. Jag har inte följt den tänkta mallen.
Jo absolut. Dock var det inte så jag uppfattade det, utan mer att vi ska sluta vara rädda för all cancer.Fast tycker du inte att man behöver påminnas om fallen där det gått bra, snarare än negativa erfarenheter när man är orolig?
Precis. Och nu är det just bröstcancer vi diskuterar.Fast @tanten - för många innebär cancer nåt negativt. Så jag tycker inte heller man kan säga att det ofta går bra. Alla mina erfarenhet av cancer (dock ej bröstcancer ska tilläggas) är negativa.
.
Håller verkligen med. Negativa erfarenheter i en sån här tråd är både onödigt och okänsligt.Fast tycker du inte att man behöver påminnas om fallen där det gått bra, snarare än negativa erfarenheter när man är orolig?
Var satt era knölar? Var de tydligt skilt från resten av bröstinnehållet eller beblandades de med allt det andra?
Mina satt på flera ställen i bröstet. Även om de inte varit så farliga att man kunde lämnat vävnad runt dem så hade man troligen fått ta bort hela bröstet ändå. Annars hade bröstet blivit som en chweitzerost...Var satt era knölar? Var de tydligt skilt från resten av bröstinnehållet eller beblandades de med allt det andra?
Var satt era knölar? Var de tydligt skilt från resten av bröstinnehållet eller beblandades de med allt det andra?
Jättesvårt att ta det lugnt. Försöker intala mig själv att ingenting är annorlunda från t.ex i fredags då jag inte var orolig. ...men det är inte lätt. Det är liksom mera på riktigt nu.Cystorna var tydligt avskilda (om jag kommer ihåg rätt, det var länge sen ) och nästan gjorde så att hunden bubblade lite utåt. De satt väldigt ytligt.
Fibroadenomet sitter lite djupare i underkant av bröstet. Ganska lätt att hitta. Välavgränsad till största delen men inåt lite mer inblandad i bröstvävnaden.
Försök nu att ta det lugnt dom här dagarna och var glad över att du fick tid så snabbt (precis så som det ska gå till!).
Jag fick vänta i över 2v innan jag fick tid till VC och sen ännu lite till innan jag fick tid till bröstmottagningen. De var dock rätt snabba när de fick veta att jag fåttvänta så länge innan..
Fortsätt tänk på och planera din resa.Jättesvårt att ta det lugnt. Försöker intala mig själv att ingenting är annorlunda från t.ex i fredags då jag inte var orolig. ...men det är inte lätt. Det är liksom mera på riktigt nu.
Jag vill ju åka på min bokade resa i februari också.