Knöl i bröstet

Jag var på VC i juli och fick mammografi 2 veckor senare. Det var även ultraljud. På plats sa de att det inte var farligt, de såg en knöl som de ville sticka hål på (den kände jag inte), för hon var "bara" 99% säker på just den, så hon stack den, den "tömdes" (eller vad som nu sker) och så gick jag hem med lätta steg. Jag har också flertal runt omkring mig som haft just bröstcancer och alla mår bra idag.

Edit: Just det, jag gick dit för jag i ett par månader haft väldigt ont i bröstet, så ont så jag inte kunde sova på den sidan ens. Varmt och svullet och jätteont.

Jag har fått en ofarlig knöl bortopererad den kändes som en kikärta och satt fast i resten av körtelvävnaden. Hård och välavgränsad, någon typ av fibrösvävnad syntes ej på mammografin (jag var där för att röntga just den knölen).

Jag har fått en ofarlig knöl bortopererad den kändes som en kikärta och satt fast i resten av körtelvävnaden. Hård och välavgränsad, någon typ av fibrösvävnad syntes ej på mammografin (jag var där för att röntga just den knölen).
Så den syntes bara på ultra då? Togs det prov på den?

Lite lurigt då man googlar (som är på gott och ont) då cancerknölar ibland "ska vara" hårda, ibland suddgummiaktiga, ibland släta, ibland knottriga osv osv. Antar att de kan kännas hur som helst och vara var som helst - likaså med ofarliga knölar :meh:

Så den syntes bara på ultra då? Togs det prov på den?

Lite lurigt då man googlar (som är på gott och ont) då cancerknölar ibland "ska vara" hårda, ibland suddgummiaktiga, ibland släta, ibland knottriga osv osv. Antar att de kan kännas hur som helst och vara var som helst - likaså med ofarliga knölar :meh:
Ja, de tog prov på den vid mamografin, sedan skickades jag till en kirurg för bedömning om den skulle opereras bort, eftersom den var otypisk så bestämdes det att den skulle opereras efter operation analyserades den och konstaterades återigen vara ofarlig.

Så himla skönt! Nu kan du verkligen fokusera på resan nästa år :)
Ja jag är så glad så glad!! :banana:
Dessutom messade min date (som jag var ut och åt en härlig middag med igår) och sade att han har nåt till mig. Vi träffades snabbt utanför mitt jobb...och han gav mig en liten ask belgisk choklad, som han hade varit hem och hämtat en snabbis från sitt jobb. Hur gulligt som helst!
Tänk att en så ångestfylld morgon kan bli till en så bra och glad dag :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 162
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 049
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 577
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter