Knöl efter fästing

Jempan

Trådstartare
Ni ser rubriken...Vad ska man göra? Anledning att bli orolig? Fästingen var väldigt liten när den togs bort (allt följde med) o nu har det blivit en knöl där den satt. Kan det vara så att dom är mer "giftiga" nu på våren eller kan hon ha fått nån sjukdom man borde kolla upp? Nån som vet...!? :confused:

(Inte min hund, bara förmedlare :smirk: )

Sv: Knöl efter fästing

ta de lugt... vänta någon vecka så försvinner de...

Såg på tv förrut att så länge man tar bort fästingen själv (att den inte släpper) så kan man inte få någon av de sjukdomar fästingar sprider.
Man behöver heller inte få med huvudet (fast det vill man ju äckligt att ha fästinghuven på kroppen:idea: ) det skrumpnar och ramlar bort i sinom tid.
men det är säkert bara lite irriterat i huden, min häst fick en bula efter en fästing det tog ett par dar så var knölen borta.

Har stött på en fästing i mina dagar, lapplänning ni vet, den satt på kissen och jag konsulterade svågern i Västerås och fick instruktioner för avlägsnandet. Vi fick bort allt men efteråt blev det en vårta som satt kvar ända tills katten dog flera år senare.

Ush! Jag läste det på helt fel sätt! Läste kissen, som många säger till små barn om det kvinnliga könet! Snacka lättnad när jag insåg att det var katten!!!

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 119
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 168
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar