Milosari

Trådstartare
Nu har det gått 1,5 år efter förlossningen och det är fortfarande lite jobbigt att nysa eller skratta för mycket för jag har slarvat med mina knipövningar. Jag verkar inte riktigt hitta rätt muskler heller så jag tänkte att knipkulor kunde hjälpa. Jag har försökt läsa på lite men är fortfarande lite lost. Det finns ju så många att välja på!

Det finns säkert någon här som har provat? Vilken sort ska man ha? En eller två kulor? Med eller utan silikon? Kort eller långt avstånd mellan kulorna om de är två? Hur stora? Hjälp!

Jag har provat men det var så längesen nu så jag kommer inte ihåg hur de såg ut eller något :D. Men skulle jag behöva igen om det blir problem efter nästa förlossning eller så, så skulle jag nog köpa setet (eller liknande kulor separat, borde ju stå strl och vikter på dem som visas här) som länkas på denna sida. Då får man olika storlekar och vikter beroende på vilken typ av träning man ska göra. Vikt, utformning och sånt har ju lite att göra med om du ska träna styrka korta stunder eller uthållighet längre stunder samt vilka muskler du vill aktivera. Så kan ju vara bra med flera olika då :)
http://mammamage.se/knipkulor-som-traningsredskap/

Jag köpte dubbla (ganska stora och lite mellanrum på det) men de får inte riktigt plats så jag fick klippa bort den ena så mitt tips innan du väljer dubbla är att ta reda på om du är tillräckligt djup för dem :p

Nu har det gått 1,5 år efter förlossningen och det är fortfarande lite jobbigt att nysa eller skratta för mycket för jag har slarvat med mina knipövningar. Jag verkar inte riktigt hitta rätt muskler heller så jag tänkte att knipkulor kunde hjälpa. Jag har försökt läsa på lite men är fortfarande lite lost. Det finns ju så många att välja på!
Är det verkligen så att det är musklerna som inte är så tränade? Tänker att det ju kan finnas andra anledningar också?

Tror det fanns en tråd för ett tag sen angående inkontinens efter förlossning - tänker att den kanske kan vara läsvärd oavsett anledning till att nysa och skratta blir jobbigt?

Är det verkligen så att det är musklerna som inte är så tränade? Tänker att det ju kan finnas andra anledningar också?

Tror det fanns en tråd för ett tag sen angående inkontinens efter förlossning - tänker att den kanske kan vara läsvärd oavsett anledning till att nysa och skratta blir jobbigt?
Nej helt säker är jag inte men jag knep jättedåligt på efterkontrollen så jag behöver absolut träna upp det också.

Tack för tipset om tråden, ska leta!

Jag har provat men det var så längesen nu så jag kommer inte ihåg hur de såg ut eller något :D. Men skulle jag behöva igen om det blir problem efter nästa förlossning eller så, så skulle jag nog köpa setet (eller liknande kulor separat, borde ju stå strl och vikter på dem som visas här) som länkas på denna sida. Då får man olika storlekar och vikter beroende på vilken typ av träning man ska göra. Vikt, utformning och sånt har ju lite att göra med om du ska träna styrka korta stunder eller uthållighet längre stunder samt vilka muskler du vill aktivera. Så kan ju vara bra med flera olika då :)
http://mammamage.se/knipkulor-som-traningsredskap/
Oj det var ju typ noll mellanrum där. Undrar vad det gör för skillnad? Läste att det finns kulor som kan låta också och det vill jag INTE ha. De måste vara tysta!

Men kanske något set då? Med ett par olika storlekar? Jag antar att det är uthållighet jag vill träna i första hand? Jag har ingen partner och kommer inte skaffa på ett bra tag så det är 100 % för min egen skull som jag vill träna.

@Milosari det finns två olika slags kulor, en sort som är en sexleksak och en sort som är till för att träna bäckenbotten. Jag kan tänka mig att det är sexleksak-sorten som låter.

Oj det var ju typ noll mellanrum där. Undrar vad det gör för skillnad? Läste att det finns kulor som kan låta också och det vill jag INTE ha. De måste vara tysta!

Men kanske något set då? Med ett par olika storlekar? Jag antar att det är uthållighet jag vill träna i första hand? Jag har ingen partner och kommer inte skaffa på ett bra tag så det är 100 % för min egen skull som jag vill träna.

Det bör inte vara någon större skillnad än att det kanske inte rör sig lika mycket när kulorna "sitter ihop" sådär.

Ja storlekar är ju svårt att veta så ett set med olika kan ju vara bra på det setet. Annars hade det säkert räckt med en lätt variant som kan gå runt med 10-20min för att träna uthållighet, och sedan för maxknip (stod att det är bra att träna detta först efter förlossning) så kan du knyta fast någon form av extra vikt i snöret och träna med. Men då står du still och bara kniper allt du orkar för att hålla kulan inne och kör några få repetitioner, eller kör knäböjsrörelser. Det är jobbigt :D

Och ang ljud så kan det ju även vara att vikten som är inne i kulan rör sig för att skapa mer rörelse och att det kan låta på en del.

Jag har ett set hemma med tre olika vikter på kulorna och en hållare som man stoppar två kulor i åt gången, och sen en stropp som man kan dra ut dom med. Det setet är väldigt likt dom två som det länkas till här i tråden, dock kan man som sagt på mitt variera kulorna.

Nu har jag inte fött barn (än) och har inga inkontinensproblem, samt av de flesta sexpartners blivit beskriven som "tight", så jag vet inte om det spelar in, men jag känner inte av mina kulor. Det medföljde ett träningsprogram med upptrappning både vad gäller storlek på kulorna och tid man ska ha dom inne och en varning om att man kan uppleva som träningsvärk där nere efter att ha haft kulorna inne, men jag kan gå med dom tyngsta hur länge som helst utan att känna något så jag är väldigt besviken. Vet inte om det är individuellt (troligtvis), men jag skulle nog behöva något mer likt geishakulor. :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 086
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 796
Senast: fixi
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 616
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 227
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar