Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Berätta mer....
gulan
Vända ryggen åt en hingst som tydligt visat irritation åt annan häst -ja du har ju lärt dig en dyrköpt läxa. Tur det gick bra i alla fall.
Hur var han förövrigt JR?
Den här är en osäker rackare, och allt måste ske exakt samma varje dag. Helst ska samma person sätta på och ta av grimman och det måste ske exakt på samma sätt. Annars blir han livrädd. Samma långsamtur varje gång, och ligger det en sten där som inte legat där tidigare så kan han tvärvända och skena. Ena dagen är han snäll och lugn och köra, nästa dag går han inte att känna igen. Opersonlig, men snygg som få.
Efter en svår skentur bestämde vi nu att kastrera. Han var inte speciellt hingstig, om inte det det gick någon på andra sidan och kaxade sig, då vevas det med framben och slår i staket och boxvägg.
Han har varit jättelugn men så kom det in en del gaphalsar till hingstar och han blev som förbytt. Det var kanske tur i oturen att skenturen skedde så kastrationen blev av.
gulan
Han retade sig på Probe
Tänk om det är en riktig rysare då.En häst efter J.R. kommer inte in i mitt stall.
Nu blev jag intresserad,hur var Probe?
Tänk om det är en riktig rysare då.
Men jag förstår dig.
Falsk sa du....Vår är inte falsk direkt men som jag sagt tidigare -en märklig häst. Det föds som tur är inte så många av den här sorten per år. Drar han iväg finns det ingen hejd och han tänker inte.
Vi valde JR för vi var på väg att leasa honom ihop med några andra. Tur så här i efterhand. Men han hamnade ju på rätt ställe -Norge för det var så nöjda med hans avkommor där.......!
Vi hoppas han blir bättre nu som valack för hans resultat kan vi inte klaga på.
gulan