Knästöd till Griffin T6

Minnaa

Trådstartare
Har precis införskaffat en griffin T6 till ena hästen som jag är mkt nöjd med. Förutom att jag tycker knästöden är snålt tilltagna. Vet nån här om det finns större att få tag på? Är sådana som fästs med reså, flyttbara.

Sv: Knästöd till Griffin T6

Menade med kardborre såklart :rofl:

Jag trodde inte jag skulle gilla denna sadlen men hade inte pengar att köpa "en riktig" just nu. Men var i akut behov av en ny till ena hästen då min gled fram väldigt mkt på han. Så tog hem en på prov. Låg bra på hästen när jag stoppat in dom tunna fish inläggen och idag får man ju provrida sadlarna bara man är rädd om dom. Fick länga stigläderna ett hål direkt då jag kom ner väldigt bra i sadlen. ( ändå är det djupt säte på min andra oxå) Bra oxå att jag kom ner så bra i en 17" då min häst är lite kort i ryggen. Minuset är ju som sagt knästöden. Jag vill ha rätt mkt fram så jag kommer i rätt läge. Fast plus att dom går att flytta på. Skön att rida i, behövs inget sadelklister om man har helskodda ridbyxor :D

Testade den på en dressyrträning och pållen jobbade väldigt bra med den och verkade stortrivas. Har provat lite till och nu bestämt mig för att behålla den då vi båda trivs med den och den passar bra utan att trycka eller glida fram. Nu har jag inte haft den så länge men tror jag kan rekommendera den varmt om man inte har så mkt pengar att slänga på en sadel.

Var väldigt skeptiskt till fishinläggen till en början men tror jag kommit fram till att det faktiskt är en väldigt smart lösning.

Det låter ju väldigt bra. Får väl åka och kolla in den riktigt och test sitta den innan jag tar hem en och testar på hästen.

Jag hade en hemma på prov förra sommaren, och vill mínnas att det följde med två par olika klossar. Ett par lite mindre och ett par lite större, kommer dock inte ihåg hur stora de lite större var...

Hmmm.... tack ska ringa och höra om det kanske blivit en miss att jag inte fått med dom större då.

Har köpt en sån sadel nu. Väntar bara på att dom ska få in en sån till affären nu i veckan. Man ska få två knästöd med. Ett par långa och ett par kort lite högre.

Slänger in en fråga trots att det är en så gammal tråd, undrar hur pass rak/svängd den här T6an är? Har en wintec nu som är för rak för min pålle och har haft en T4 till en tidigare kbltravare som jag trivdes väldigt bra i, priset är också lagom för min plånbok.

Har precis införskaffat en griffin T6 till ena hästen som jag är mkt nöjd med. Förutom att jag tycker knästöden är snålt tilltagna. Vet nån här om det finns större att få tag på? Är sådana som fästs med reså, flyttbara.

Har också funderar på en T6, men har den en djup sits tycker du?
Det är ju bra pris på den...:bump:

Jag tycker att den är djup, fast man "sitter" inte fast. Tycker att den är väldigt skön att rida i.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 165
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 538
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka