Knäproblem

A

albasanis

Jag har haft en diskussion idag angående vilka konsekvenser sömstick kan ge dvs kan sömstick ge upphov till knäproblem (i detta fall vä fram). Enligt den jag diskuterat med är det så eftersom leden utsätts för tryck. Knäet har varit väldigt svullet. :confused: :confused:

Är detta sant? Förklara!

Sv: Knäproblem

I förlängningen kan man (med lite fantasi) tänka sig att ett sömstick leder till att hästen belastar sina ben felaktigt och därmed kan utveckla en överansträngninsskada på annat ställe i kroppen. Nu är väl inte framknäet den mest utsatta leden för något sådant, och frågan är om felbelastningen sker under en tillräckligt lång tid för att en sådan skada ska hinna uppstå. Ett sömstick som gör ont brukar ju behöva åtgärdas.

Man kan också föreställa sig (med ännu mer fantasi...) att infektionen som uppstår lokalt vid sömsticket sprider sig via blodbanorna och ger upphov till en ledinflammation i framknäet...

Men det mest sannolika är att det inte har ett skvatt med vartannat att göra! Ett sömstick kan omöjligt klämma på framknäets led, dom sömmarna skulle jag vilja se...

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 917
Senast: starcraft
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 888
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 314
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 405

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka