knäppt infall!

I

_Ida_

ja förra helgen när jag var iväg på hopptävling så gick pållan så himla bra på framridningen att jag helt plötsligt fick för mig att jag ville testa att starta en dressyr tävling nån gång. När jag komm hem såg jag att det var en dressyr tävling bara 1 mil hemifrån oss nästa helg, så vad gör jag? jo skickar in anmälnings blanketten direkt utan att jag ens hann fråga min dressyr tränare om råd......
Så nu ska jag och hoppponnyn starta en lätt:c dressyr nästa helg och jag kommer dö av nervositet.... hur hög brukar nivån va på en lätt:c ponny dressyr? är alla typ skit duktiga?

Sv: knäppt infall!

nej alla är inte skitduktiga.. o dessutom är en lc bara att styra runt. volter, snett igenom och övergångar.. och det ska du väl klara???

jorå det gör vi ju, och formen går hon inte upp ur i första taget längre men problemet kommer vara gallop fattn. då hon inte riktigt orkar stanna kvar i formen dom första sprången. Sen oroar jag mig för mellangalloppen på snett igenom eftersom hon är så himla bra på byten att hon byter bara jag tittar åt det håll vi ska så jag blir väl tvungen att titta in i väggen fdör att hålla höger gallopen ha,ha,ha det kommer ju inte se klokt ut!

Men oftast är det så att det är hoppryttaren och inte hopphästen som byter...
Man är ju som inprogrammerad som hoppryttare att sitta om när man byter varv att man gör det utan att tänka på det även när man inte ska det. Bara du är noga med att sitta kvar på den galoppen du vill ha och att inte ställa henne åt det hållet ni ska, så ska det nog gå bra...

Och nej, alla är inte skitbra i en LC, ungefär lika skitbra som alla är i en LC hoppning... Många är nybörjare, andra har hållt på lite längre.

Lycka till!

Kung Bob skrev:
Men oftast är det så att det är hoppryttaren och inte hopphästen som byter...
Man är ju som inprogrammerad som hoppryttare att sitta om när man byter varv att man gör det utan att tänka på det även när man inte ska det. Bara du är noga med att sitta kvar på den galoppen du vill ha och att inte ställa henne åt det hållet ni ska, så ska det nog gå bra...

Och nej, alla är inte skitbra i en LC, ungefär lika skitbra som alla är i en LC hoppning... Många är nybörjare, andra har hållt på lite längre.

Lycka till!

Och de som hållt på lite längre (i LC) är inga stjärnor de heller... ;) ;)

Lycka till!!

jorå jag tycker det gick rätt bra hon var iaf lugn och fin och behöll formen hela tiden, men sen har vi fortfarande lite problem med galloppen så där fick vi typ fyror, men i traven och skritten fick vi bara 5:or och 6:or! och detta trots att ponnyn skyggade och sneglade nervöst på dressyrstaketet hela tiden...

Ta det som det komemr, tänk såhär; " jag gör mitt bästa och det duger!"

tänk vad bra det kommer gå nästa gång då när hästen vant sig vid staketen=)

kul att det gick bra!

ja vi får hoppas det!!! vi fortsä'tter iaf att jobba stenhårt med dressyren så att vi kan börja starta det på riktigt kommande säsong!

Men galopp snettigenom är det väl inte på någon L:C bana?:crazy:

som ida sa, i LC:1 är det galopp snett igenom i höger varv men inte i vänster

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 111
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 120
Senast: Unafraid
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 995
Senast: jemeni
·
Tävling Ja, ni ser ju rubriken. Jag sitter och kollar på vårens tävlingar och eftersom jag håller på med lite olika grenar blir det ju en hel...
Svar
2
· Visningar
2 491
Senast: Fossing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka