"knäppningar" i nacken?!

T

Trinity

Jag har märkt att varenda gång min häst knöker nacken, för att få en morot till exempel, så knäcker det till i hennes nacke...:confused: Jag har aldrig varit med om det på andra hästar...är det något konstigt eller är jag bara fjantig? :confused: :crazy:

Sv: "knäppningar" i nacken?!

Trinity skrev:
Jag har märkt att varenda gång min häst knöker nacken, för att få en morot till exempel, så knäcker det till i hennes nacke...:confused: Jag har aldrig varit med om det på andra hästar...är det något konstigt eller är jag bara fjantig? :confused: :crazy:

Har det pågått länge ?
Det beror ju helt på om det är något att oroa sig
för, tex. får hon ont när det knäcker till ?

Nej hon har inte ont av det och jag tror att jag lagt märke till det åtminstone i ca 2-3 veckor....men det knäpper inte exakt varje gång hon kröker nacken, det är olika....dock aldrig då hon rids..:crazy:

okej, men om det inte knäpper jämt, så är det nog inget att oroa sej för,( skulle jag inte tro )
huvudsaken är ju oxå att hon inte har ont av det, men känner du dej
osäker så kan du ju alltid höra med din vet. det är ju bara att ringa, och höra.. ?;)

aah jo, jag är väl antagligen lite väl fjompig! haha :rofl: :D :angel:

Kan det inte vara som på oss att hon är stel och det är dåligt med ledvätska och när hon sträcker ner nacken så sträcker hon ut leden som gör att det låter. Hon streshar alltså......
Prova att stresha henne lite mer och se om det blir bättre eller sämre. Blir det sämre får du ringa till vet.
Lycka till......

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 018
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 837
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 378
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
684
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka