Knäpper-låsning???

Splittan

Trådstartare
Har innan kännt att min häst är lite stelare i höger sida (bakbenet och uppåt), har dock inte hittat var det sitter, fast jag har fått tips av en snäll vän (du vet vem du är :bow:).
Sedan så började jag hör att det knäpper i hennes högra bakben när hon rör det, men inte så mkt.

Tänker kolla igenom henne med en som kan det här med att känna igenom och rätta på hästar efter hästens sommarbete.

Men nu när jag var uppe på betet i dag för att koll henne, så tycker jag att hon rör sig lite stelt med bakbenen (eller så är det bara jag som ser i syne) men det höra benet knäpper mkt mer nu än vad det gjorde innan!!

Vad kan knäppningarna bero på? Kan det vara för att hon har någon låsning någon stans??
Kan väll tilläga det att hennes bakben och framben är rena och fina dvs inga galler osv.

jag har en häst det knäpper om .Jag fick rådet att se över mineralgivan plus att ge extra b vitamin. Och det har hjälpt.

Jasså, för lite minneraler och B-vitamin kan orsaka sådana knäppningar! Det hade jag ingen aning om, då är det kanse inte så konstigt att knäppningarna har ökat nu när hon går på bete!!
Då behöver jag kanske inte vara så jätte orolig att en låsning orsakar knäppningarna!

Jag tackar så mkt för era tips!! :bow:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 543
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej på er, behöver lite tankar och erfarenheter. Sålde ett d-ponnysto i maj, 6 år gammal. Vid försäljningen var ponnyn fullt igång...
Svar
4
· Visningar
1 282
Senast: valley
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 148
Hästvård Först och främst hästen ska kikas av veterinär, så det behöver ni inte oroa er för. Vill bara höra vad era tankar på om vad det kan vara...
Svar
13
· Visningar
1 978

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

• Svullen över ögonen