Knäpp hund!

Piruette

Trådstartare
jag blir inte klok på min Rottiskille..... han är världens snällaste o mysigaste hund.. så länge man inte tar i/klappar han...:eek: .. Det går bra med oss i familjen + en kompis till mej.. men annars så blir han skitsur o börjar morra o visa tänder.. Dock springer han glatt fram till nya människor o ska hälsa men... om dom i sin tur vill hälsa.. då låter det inte trevligt!

Lite pinsamt faktikst.. folk frågar.
- Är hunden snäll?
-Oh,ja.. jättesnäll
Hälsar=hund morrar
-Hmm, jo.. han verkar ju VÄLDIGT snäll din hund...
:rofl:

Sv: Knäpp hund!

En kompis till mig hade också en rottishane som morrade då man klappade han. Men lade man bara handen på han utan att klappa eller klia utan bara lät handen vara stilla så var han såååå nöjd :smirk:

Tyvärr så fick h*n ta bort han senare då det visade sig att han var sjuk och hade ont i kroppen :(

Hmmm.... Skulle inte låta den hunden springa fram och hälsa på folk ens!! Även om jag som hundägare vet att min hund är jättesnäll så anser jag inte att man ska utsätta andra människor för ett sånt obehag som det nog faktiskt är att en stor rottis står och morrar och visar tänderna åt en..:eek:
Hur gammal är hunden?

Tänk på vad din hund kan göra mot människor...:cool:
Bita dem och du blir ansvarig, inte så kul va :crazy:
Avliva hunden, man ska ha snälla hundar, de som är elaka ska inte få leva (anser jag).

Chima skrev:
Avliva hunden, man ska ha snälla hundar, de som är elaka ska inte få leva (anser jag).
Det var det dummaste jag hört. Avliva hunden utan att ens kolla upp ev. fel på jycken?

Min hund har nypit tre pers + mig (flertal gånger) han lever än och är snäll.

Chima skrev:

vilken planet kommer du i från?
klart man kan ha en sån hund om man vet hur man ska hantera det.
Jag vill då inte ha nån snäll hund då an jag åka till leksakslandet o handla en nalle björn eller nåt o klappa på mina hundar ska då kunna bli rejält förbannade o visa vad som kan hända om man gör nån i min familj illa eller så. Men de ska vara trevliga o sociala för det men har dom inte den andra sidan då kan nån annan leka med dom.

Ursäkta att jag lägger mig i för jag tycker verkligen INTE att man ska avliva denna hund för dess beteende men jag förstår mig verkligen inte på din kommentar!!!
PIRU skrev:
Jag vill då inte ha nån snäll hund då an jag åka till leksakslandet o handla en nalle björn eller nåt o klappa på
Kan va att jag missförstår dig men om inte så var detta den absolut dummaste kommentar jag någonsin sett!!
Jag har haft hundar som kunnat gå i döden för min skull men de har varit helt genomsnälla och säkra hundar som aldrig skulle ha rört en människa utan orsak. Har man dessutom barn så är det ett stort krav att hunden är SNÄLL!! även om den vaktar oss i familjen.
Och en hund som glatt springer fram och hälsar på folk för att sen morra o visa tänderna om de tar i den, anser inte jag ska springa fram och hälsa.

Är hunden arg när den morrar?
Många rottisar morrpratar. Det är så det gör när de kelar/leker/hälsar
Dessutom finns det de hundar som flinar och visar tänderna som ett teckenpå underkastese, ju mer respekt och glädje - ju bredar flin, och ibland så klapprar de med tänderna

(jag har haft en av varje
Min hane morrar som en galning när man klappar honom:-) han är ursnäll.
Däremot så låter jag honom ine hälsa på folk som inte först får veta att han ltåer, för att folk inte ska bli rädda

Man måste titta på HELA hunden.
Hur ser hunden ut?Hur rör den sig?

Chima skrev:
Elak? vad innebär en "ELAK" hund?
Varför skulel den här hunden vara "elak"?

Hmm, Nej, avliva min hund för att han har humör o vill skydda sin familj, det tänker jag inte göra..... Jag har ju ändå köpt hunden lite för att jag vill ha en vakthund....o runt familjen är han världens bästa.. o jag har ju köpt min hund för det ändamålet.. inte för att folk på stan ska ha nåt o klappa på...:rofl:
Tänk om man skulle gå o avliva varenda sur kärring som finns??....

On självklart är det ju så att jag inte längre har han lös så att han springer fram till folk.....

Tror faktikst inte att han är arg.. är nog mest prat.. Han har aldrig nånsin nypit nån...Han är av sin natur lite osäker....
Min pappa var o hälsade på för ett tag sen..(O min far är en mkt lugn o naturlig man) :banana: .. Hunden bara älskade honom.. kanske för att ha inte på en gång slängde sej fram o skulle hälsa m mera..

Piruette skrev:
Tänk om man skulle gå o avliva varenda sur kärring som finns??....
Var väl inte en sån dum idé ändå....:angel:

Piruette skrev:
Han är av sin natur lite osäker....
Säkert där "problemet" sitter i kombination med att han är ung...
Piruette skrev:
Min pappa var o hälsade på för ett tag sen..(O min far är en mkt lugn o naturlig man) :banana: .. Hunden bara älskade honom.. kanske för att ha inte på en gång slängde sej fram o skulle hälsa m mera.
Också en bra sak att tänka på, säj åt folk när han "får" hälsa att inte bry sig om honom.
Jag har haft en "osocial" hoffe som gladeligen hälsade på folk men han sökte inte kontakt med dem utan ville bara veta vilka de var..Han var alltså fram och nosade på dem med viftande svans sen gick han därifrån, ville de ta i han blängde han och gick därifrån. Satte han sig däremot hos dem så ville han bli kelad.:D

PIRU skrev:
vilken planet kommer du i från?
klart man kan ha en sån hund om man vet hur man ska hantera det.
Jag vill då inte ha nån snäll hund då an jag åka till leksakslandet o handla en nalle björn eller nåt o klappa på mina hundar ska då kunna bli rejält förbannade o visa vad som kan hända om man gör nån i min familj illa eller så. Men de ska vara trevliga o sociala för det men har dom inte den andra sidan då kan nån annan leka med dom.

Jo, jag kommer i från planeten jorden, vart kommer du ifrån då? Pluto, du verkar så kall..
Men du...tänk efter, vill du ha en hund som det inte går att klappa, utan den visar tänderna åt dig :eek:
Va fan har du för hund? en som hugger och skäller, biter den som rör vid dig :cool: ?
Jag tycker en hund ska vara på sin vakt (när okända människor dyker upp), men den ska fan inte bitas när man klappar den som en vanlig hund? eller har du en varulvshund? :cool:

Elak? vad innebär en "ELAK" hund?
Varför skulel den här hunden vara "elak"?

Elak innebär att den hugger en när man klappar den. Den kan vara elak genom att morra också även om människan inte utgör något hot...:cool:

... vill bara tillägga igen.... att min hund ALDRIG har bitit ngn....:bump:

o sen är det inte alltid hundens fel om det hugger.. allafall tycker inte jag det..

Självklart ska man inte ha en folkilsk hund med sej ut bland människor, men samtidigt tycker jag inte att det hör till allemansrätten att gå fram o klappa vilken hund som helst bara för att man har lust......

Man tar ju inte nån annans bil på parkeringen o provkör , bara för att den ser häftig ut..... O in i häst/kohagar går ju sällan folk utan att fråga....
Vad är det som bestämmer att det är okej o hälsa på en hund som sitter utanför affären?

men samtidigt tycker jag inte att det hör till allemansrätten att gå fram o klappa vilken hund som helst bara för att man har lust......

Dock springer han glatt fram till nya människor o ska hälsa men... om dom i sin tur vill hälsa.. då låter det inte trevligt!
:angel:

hur ska du ha det nu? är det din hund som springer fram till folk eller springer folk fram till din hund?

o sen är det inte alltid hundens fel om det hugger..

nej det är det inte. det är ditt fel.

Vad är det som bestämmer att det är okej o hälsa på en hund som sitter utanför affären?

nej det är inte ok. men det finns små människor, s k barn, som inte alltid förstår sådant (och vuxna utvecklingsstörda, autistiska etc). ska man binda sin hund utanför affären får den ALDRIG ALDRIG få för sig att bita någon som kommer fram och klappar den.

jag blir faktiskt lite mörkrädd när jag läser dina inlägg. vilken total brist på respekt du har för dina medmänniskor! inte f*n låter man en hund som morrar på folk springa lös utom kontroll! vad händer den dagen den springer fram till någon som blir rädd och lappar till den? får den människan skylla sig själv då?

till att börja med; vill du vara vänlig att skriva lite tydligare?

då an jag åka till leksakslandet o handla en nalle björn eller nåt o klappa på mina hundar ska då kunna bli rejält förbannade
exakt vad står det här egentligen??

när det gäller det andra, att du inte vill ha snälla hundar så förstår jag inte vad du är ute efter. eftersom motsatsen till snäll är elak så antar jag att du vill att dina hundar ska vara det? eller? varför i hela friden skulle man vilja ha elaka hundar?

... men jag har ju skrivit att jag inte längre har min hund lös.......

O när jag skrev om att det inte är okej att bara gå fram till en hund så menade jag allmänt.. Inte just min hund.......

cillamuffins skrev:
till att börja med; vill du vara vänlig att skriva lite tydligare?

exakt vad står det här egentligen??

när det gäller det andra, att du inte vill ha snälla hundar så förstår jag inte vad du är ute efter. eftersom motsatsen till snäll är elak så antar jag att du vill att dina hundar ska vara det? eller? varför i hela friden skulle man vilja ha elaka hundar?

Kan säga direkt att Rottisen jag har är alldeles för snäll för min smak.
Schäfern hoppas jag blir mer åt det farliga hållet för han ska gå som väktarhund och tävlings hund i skydd. Rottisen skulle kunna bli godk Väktarhund men är då ingen optimal hund för det.

Chima skrev:
Jo, jag kommer i från planeten jorden, vart kommer du ifrån då? Pluto, du verkar så kall..
Men du...tänk efter, vill du ha en hund som det inte går att klappa, utan den visar tänderna åt dig :eek:
Va fan har du för hund? en som hugger och skäller, biter den som rör vid dig :cool: ?
Jag tycker en hund ska vara på sin vakt (när okända människor dyker upp), men den ska fan inte bitas när man klappar den som en vanlig hund? eller har du en varulvshund? :cool:

Jag har 2st ena är genom snäll o väldigt social. iof valpen också men den är så liten så svårt o säga nåt om den ännu. Så vill jag inte ha min hund på nåt vis om jag fick bestämma, kan gå med på att lite hantering är okej. Men jag vill inte ha mer finns ingen menning. Munkorg kan jag ha för vetrinärens skull. Att mina hundar ska gilla allt o alla ser jag inte att det skulle vara nåt posetivt igentligen. Men nu har jag rottisen som är så o det får jag leva med för han är så himla trevlig på andra vis genom arbetssam o.s.v.
Valpen ska jag låta vara osagt hur han blir förhoppnings vis inte så social.
För det första så håller jag på med skydd i alla former , Rottisen ska bli väktarhund här, är för det ej optimal för han är alldeles för godtrogen till människor. Schäfern är också ett blivande skydds ämne och förhoppnings vis en perfekt väktarhund som är mindre social o större försvarslust än rottisen.

Sen beror det ju på hur ens liv ser ut givetvis genom att man kanske inte ens kan ha en sån hund som morrar för då blir det omöjligt att få hundvakt o.s.v. man har barn ja det finns massor men man ska inte säga att man ska avliva hunden på ett sketet forum innan man ens sett hunden.

IMG_3258.jpg

Varulv 1

IMG_3196.jpg

Varulv 2

alltså... jag har inte sysslat med skydd själv, men jag har pratat med personer som har gjort det och ingen (utom du) säger att det är en negativ egenskap att hunden är trevlig och social. naturligtvis kan det ställa till med problem om hunden är översocial á la labbe, men en neutral till vänlig attityd till främlingar verkar vara det mest önskvärda.

nu kanske jag läser mellan raderna, men det verkar som om du vill att din hund ska vara förbannad när den "jobbar"? detta har inte de andra heller sett som särskilt önskvärt, en hund har helt saknat skärpa och ändå tävlat på elitnivå. de som jag pratat med menar att kampen har varit det viktiga och att en arg hund inte "tänker klart". är de helt ute och cyklar?

i boken specialdressyr av tage pehrsson och n. r. bjuke kan man läsa att "den endast en kort stund efter exempelvis ett överfall på förare eller hund ÅTER BLIR VÄLVILLIGT INSTÄLLD TILL SIN OMGIVNING." alltså borde grundtillståndet vara välvilligt inställd till sin omgivning(?).

jag må vara trög, men när en skyddsnisse säger det ska vara si och en annan säger att det ska vara så, ja då blir man lite förvirrad.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 761
Senast: Dino
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 362
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Kom och tänka på detta nu när jag på kvällen hjälpte pappa att scanna in gamla dia-bilder. Jag känner normalt sett obehag inför riktigt...
Svar
15
· Visningar
3 281
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama