Knäpp häst?

Snyggve

Trådstartare
Idag funderade jag på min hästs mentala tillstånd :D

När jag skulle spänna sadelgjorden (spänner alltid lite i taget, hon brukar aldrig bry sig) så vände hon huvudet precis intill mig, gnäggade jättedjupt och försökte bita/nafsa mig lite löst i armen :crazy: Varför gjorde hon så? Jag kan förstå om hon blir arg och försöker bitas, men att gnägga samtidigt och inte alls se arg ut? :confused:

Är det jag eller hästen som har blivit knäpp? :p

Sv: Knäpp häst?

Hej det var nog bara en liten påminnelse till att du skulle ta det försiktigt . :)

Men jag tar det ju alltid försiktigt :crazy: Och hon hade inga sår eller något så vitt jag kunde se heller. Men annars låter ju den förklaringen ganska rimlig :)

Det tror jag inte, hon har inte visat några andra symtom på det (bli väldigt dominant och jobbig att rida)

Hon kanske tyckte att sadelgjorden kliade lite skönt mot magen ;) Min fd foderhäst kunde ibland bete sig exakt likadant som när man kliade honom när man drog åt sadelgjorden :D hihi sååå skumt..

Haha, okey :p

Det verkar inte som att jag behöver ringa de vita rockarna då iaf :D

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
641
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 206
Senast: Ridinglady
·
Ekonomi & Juridik Hur resonerar ni som står med lite för många hästar för att det skall kännas riktigt bekvämt, men samtidigt är så fäst vid dem, att det...
Svar
7
· Visningar
1 706
Senast: Blyger
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 229
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama