Knäkappor och senskydd

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Berin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 015

Berin

Trådstartare
Är det nån som kommer ihåg vad benskydden hette som man la i varmt vatten eller ugnen och sedan formade efter hästens ben? De var vita och stängdes med kardborreband. Finns de fortfarande att köpa?

Är det nån som kommer ihåg vad benskydden hette som man la i varmt vatten eller ugnen och sedan formade efter hästens ben? De var vita och stängdes med kardborreband. Finns de fortfarande att köpa?
Kom själv på vad de hette: Hipporto. Nån som har några sådana oanvända till salu? :)

Jag lyckades komma över ett par senskydd på tradera, nya. De har väl inte tillverkas på 20 år, kan inte vara så lätta att komma över nya.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 195
Senast: Kajsalisa
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
997
Senast: ako
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 942
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när... 2
Svar
23
· Visningar
1 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka