Kluriga "rumspel"

X

Xider

Ni vet såna där spel där man ska hitta grejer o ta sig från rum till rum. :p Har ni tips på några såna?
Och ja, jag har tråkigt:crazy: :D

Sv: Kluriga "rumspel"

finns på datorer..
Annars, googla på escape the room eller motas eller dylikt..

Sök på Room escape på google, jag har tyvärr slarvat bort alla mina länkar...Finns ett superforum för såna spel också som heter The geeks eller nåt sånt.

Men d-ah. I tvåan, hur får man vätskan i hinken?

Edit: Aha, så.

Senast ändrad av en moderator:

Någon som kommit nån vart i 2:an på Samorost?

Jag har kommit ner i hålet där rymdskeppet åkte ner, men nu är jag helt fast. Det är rummet med massa kryp och spindelnät. Please help! Vad ska man göra?

Ett apliknande djur sitter på väggen. Du ska göra så att den äter upp en kackerlacka.
Mer berättar jag inte:D

Hmm...... Nu har jag fastnat själv:mad:
Det verkar vara tre små kryss som man ska vrida och sedan ska man vrida på ett hjul för att få vatten nivån att sjunka... Men jag lyckas inte vrida rätt "kombination":o

Åh, det går inte!!
Snälla säg en ledtråd. :angel:

När kackerlackan passerar på väg ner (elle rär det en gråsugga:confused: ) så klickar du på "apan" då öppnar den ögonen och äter upp suggan, men du måste tajma så att den öppnar just när suggan passerar annars hinner den inte se den:D
(Jag hjälper dig så får du lista ut hur man fixar 2 rum längre fram:angel: )

Ahaaa! Jag trodde hela tiden att man skulle klicka på gråsuggan så den ramlade ner o SEN trycka på kattjäveln så den såg den o åt upp den. :rofl:

Nu kom jag till rummet med lampan o det stora kylskåpet eller vad det är. :D Hur fasen ska man få i kontakten??

Det är en röd markör på varje kryss, den ska stå rakt upp sen ska man vrida den stora ratten.

Det kommer ju ingen råtta! Eller är jag blind?

Edit: GOT IT! ;)

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
344
Senast: sweep
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
652
Senast: Hajfisk
·
IT & mobiler Jag rensar och rensar och rensar i min mobil. Jag tar bort foton, videos och appar jag inte använder oftare och oftare. Ändå är mobilen...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
8 412
Senast: Septicemia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 275
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka