Klubbtävlings-frågor

Wippos

Trådstartare
Jag ska på ons (31 okt) ställa upp i LB1. Innan har jag bara tävlat clear round och nu så kommer placering och sånt.

Hur går det till efter ritten?
Kan man hämta resultatet hos domaren efter ritten?
När vet man om man blir placerad?
Hur går prisutdelning till?
Är jag helt ensam om att då ha lindat runt om för synes skull?

//Frågvis dressyrryttare

Sv: Klubbtävlings-frågor

Efter ritten går du och hämtar ditt protokoll, vanligen i sekretariatet eller i låda/fack utanför. Det är bara att fråga när du anmäler dig vart just de kommer ha sina.

Placering får du själv hålla reda på i resultatlistan. Antingen har de dator eller så sätter de upp listor.

Hur prisutdelningen går till är olika från tävling till tävling. Vissa har prisutdelning till fots där enb ryttarna är med, och andra har uppsuttet med hästar. Det kan du också fråga i sekretariatet när du anmäler.

De flesta brukar linda med vita lindor eller ha vita strykkappor vid prisutdelningen för att se fina ut.

Lycka till! :banana:

Hejhej, läste inlägget o blev nyfiken på hur det gick på dressyrtävlingen? :)

jag missade bågarna vid serpentinerna, utan tog ut i hörnen + att längningen i traven blev rätt kass, men jag placerade mig som trea iaf med 184 p. (63,45%) med 1 p. från andraplatsen :) så jag ska satsa mer på LB nu till våren och inte glömma bort serpentinern- bågarna ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 575
Senast: MiaMia
·
Hästvård Jag har såklart läst runt både här och i böcker och visst jag har haft häst i dryga 35 år. Men lägger man till att de sista 17 åren...
Svar
5
· Visningar
1 777
Senast: Mimsan_
·
Hästvård Okej, vi tar det från början, hoppas ni orkar hänga med! Min häst är 7 år, fjording, vallack. Har tränats främst i distans men även...
Svar
6
· Visningar
2 353
Senast: Rebeckafalk
·
Dressyr Hej! Jag har några frågor till er Dressyrryttare och dressyrvetare därute! Jag har alltid varit hoppryttare av den enkla anledningen...
Svar
2
· Visningar
949
Senast: Pancakes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka