Klubbmästerskap vad gäller?

M

Mon Amie

Undrar om någon kan berätta vad som gäller på ett klubbmästerskap?
Behöver ryttare och häst ha licens?
Mätintyg?
Och är det obligatoriskt med vacc,intyg?
Hoppas någon vill vara snäll och förklara för mig som inte är det minsta inne i detta .

Sv: Klubbmästerskap vad gäller?

Hejsan..

Varken du lr hästen behöver ha Licens när det är klubbmästerskap. Men på Lokala tävlingar och uppåt måste ud ha det.

Du behöver inte ha grönt kort, mätar intyg lr ngt sånt.

Hästen MÅSTE vara vaccinerad om klubben vill det. Men oftast så är det ju så!

Allt du behöver ha på klubbmästerskap är att hästen är vacc, ¨å inget annat!;)

Det är nog ingen som kan svara exakt, alla klubbar har väl olika regler, går Klubbmästerskapet på Lokal tävling eller högre behövs ju alla papper som man ska ha för aktuell nivå, är det en klubbtävling måste du nog fråga klubben eftersom alla hundratals ridklubbar i sverige har ju olika regler....

Eftersom det är klubbtävling är det klubben sosm bestämmer reglerna!
På vår klubb är det enda man behöver visa upp grönt kort, men jag vet att många klubbar vill se vacc.intyg oxå!
Säkrast är att ringa oc fråga klubben :)!

KM behöver inte vara en klubbtävling. Jag har läst proppar till lokala/regionala tävlingar där KM ingår i en av klassen för klubbens ryttare.

KM behöver inte vara en klubbtävling. Jag har läst proppar till lokala/regionala tävlingar där KM ingår i en av klassen för klubbens ryttare.

Det stämmer bra, ett KM kan ingå i ordinarie klass på lok,reg eller nat tävling. Vanligt är väl att det ingår i ex en 110/LB på reg tävling.

Det är olika på varje klubb.

I vår klubb behöver man inte ha någonting, varken grönt kort, licens, vacc. intyg, mätintyg etc.
Vi har bara att man ska betala 40 kr för startavgift och 100 kr för hästhyra, om man vill låna en lektionshäst.
För privatryttare så höjs hindren till 10 cm högre. Man behöver bara betala 40 kr då :)
Men så här är det på vår klubb, så jag föreslår dig att fråga din klubb! ;)

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 023
Senast: fio
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 007
Senast: Freazer
·
Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
985
Senast: Kakis
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka