klubbhoppning i helgen *bilder*

Sv: klubbhoppning i helgen *bilder*

jag tycker du har en ganska bra sits, men ofta sitter du kvar i sadeln över hoppen och sträcker fram armarna istället för att resa dig. eftersom hindren är hyffsat låga behöver ponnyn inte riktigt så stor eftergift, res dig ur sadeln istället och följ med över hindret.
lycka till!::)

Ser ganska bra ut, men försök att trampa ner hälen, upp med hakan och lite fram med benen, annars jätte fint, gör själv så där, så när jag får min foderhäst ska jag träna ;)

Tycker att det ser helt ok ut!! Men som sagt tänk på dina hälar o att du inte är riktigt rakt på hindret kan ju kanske bero på att det var omhoppning eller så kanske??! Då tar man ju snabbare o ofta snea vägar o då hamnar man lite så på hindrerna...
Jobba oxå på ditt knäslut o tänk på att inte följa med så mycket med överlivet, hindrerna är inte så höga så det räcker med handen o lite lagom med överkroppen!! Man anpassar eftergift o överkroppen efter hindret!
Lycka till!!

Ni ser väldigt trevliga ut tillsammans!!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
15 057
Senast: MML
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 471
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka