klubbhoppning i helgen *bilder*

Modest

Trådstartare
här kommer lite hoppbilder från lördagens klubbhoppning.
jag har inte haft min ponny så länge, så än är hon lite stark;)

KOMMENTERA ALLT NI KAN! :banana:

69854_1162288789.jpg

20402_1162288796.jpg

68561_1162288805.jpg

28518_1162288812.jpg

57868_1162288823.jpg

34333_1162288840.jpg

94457_1162288888.jpg

50651_1162288929.jpg

Sv: klubbhoppning i helgen *bilder*

Skitsöt ponny :D vad är det för ngn?

tack för svaret:)

hon heter charon, reds/ägdes tidigare av laura hallberg som även red henne i gp-ponnyn i år:D

inte nåra kommentarer om hoppningen, min ridning, m.m? :angel:

på nyrk. (nykyrka ridklubb)

INGEN SOM KAN TÄNKA SIG ATT KOMMENTERA BILDERNA ISTÄLLET ?!

Tycker att det ser fint ut. På några bilder så verkar det som om du släpper knäna från sadeln och inte håller om i själva hoppet. Hästen verkar oxå hoppa väldigt rakt upp på ngt rättuppstående, men det kanske beror på att hon är stark och att det går lite för fort. På någon bild ser det ut som om du inte ställde dig upp i sadeln, men det kanske återigen beror på lite hög fart. Eftergiften tycker jag är lagom på den höjden. Både du och ponnyn ser ut att tycka att det är kul. Hoppas att det går bra för er i fortsättningen!

laura hallberg går i min klass och den ponnyn stog förut i samma stall som min gör:D

*kl*

tack för kommentarerna, dock har ingen kommenterat min hoppsits som jag VILLE ha kommentar om:angel: :)

haha, alla bara frågade vart det va, och va det var för ponny:P

jag tycker det ser ut som du står lite för rakt upp istället för att krypa ihop i sprången (jag känner igen det för jag gör precis samma sak själv:D ) för att få bort det kan du tänka på att ge eftergiften lite mer mot munnen så kan du inte stå lika rakt upp. i och för sig så är ju hindrerna rätt små nu men det är bäst att börja träna.
annars ser det trevligt ut och du har en jätte snygg ponny:d

Rid rakt på hindren, ni hoppar på sidan av nästan alla hindren.
Försök att trampa ner hälen, så åker inte skänkeln bak så långt.
Söt ponny.

Den här ponnyn är en tiger IRL. Kul att se en så välridande ryttare på en bra ponny, har hänt en del sen de här bilderna är tagna. Roligt att se.

Snygg ponny.

Håller med ngn som skrev innan att du behöver tänka på att rida rakare på hindren. Även på att trampa ner i stigbygeln och att inte låta skänkeln glida bak så mkt.

Tänk även på att hålla upp hakan lite mer och kolla mer framåt-uppåt istället för framåt-nedåt.

Lycka till i fortsättningen!:)

Hej!
Vad kul att det är fler som är från motala här på bukefalos.
Själv har jag min häst på oxelgården...granne med nyrk nästan:)

tycker det ser fint ut!
har jobbat lite där hästen stog förut. väldigt trevlig häst. lycka till med henne !!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
15 057
Senast: MML
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 471
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka