Klösträd :D

J

Johlin

Detta har jag inhandlat åt mina små kissemånsar (Tristan & Isolde, 13 veckor gamla) så de slipper riva hela huset :p

31158292.jpg


In med bilder på era klösträd!
 
Sv: Klösträd :D

ÅH det är ju precis den jag har suktat efter :love::love:
Men har inte plats för den så det blir en modell mindre tyvärr, men jag älskar stora klösmöbler!! Dock är mina 3 och 4 år, så dom har inte alls lika stort intresse som jag :angel: Jo att klösa, men inte leka i ;)
 
Sv: Klösträd :D

Då har jag kanske inte alltför taskig smak :P Jag hoppas verkligen de små missarna kommer gilla det, så de slipper klättra över hela huset.
Inte helt fel med tyska ebay heller, vilka kanonpriser!
 
Sv: Klösträd :D

Om vi bara bodde större så skulle jag lätt skaffa ett sådant, men lite synd om det skulle dominera det enda stora rummet i lägenheten.
 
Sv: Klösträd :D

Absolut inte!! Får man fråga vad den kostade? på blocket ligger den för 2k.

Denna står på tur för tillfället för min del:

31164284.jpg


Men man vet aldrig för sidan byter sina saker hela tiden. Den är inte helt vad jag ville ha, men skulle nog passa mina katter bra :) Kostar 1k. Men köper ingen förrän jag flyttar till hösten, så det återstår att se ;)
 
Sv: Klösträd :D

Jag hade ett likadant, fast vitt förut. Har även hjälpt svärmor att bjuda hem ett likadant, fast beige. Helt underbart är det, MEN använd 1m gängstavar när du sätter ihop det så håller det sig stabilt längre (speciellt när det gäller tyngre katter, kattungar är säkert inga problem).
Köpte mitt för ca 1000kr inkl frakt, svärmors gick på nånting mellan 8-900kr inkl frakt om jag inte minns fel.

Nu har jag istället detta, kommer från samma säljare på ebay och har funnits i min ägo i ett och ett halvt år. Inköpt för ca 500kr inkl frakt, minns ej exakt. 180cm högt är det i alla fall och gjort för att stå i hörn. Tyvärr står det i ett för katterna ganska oattraktivt hörn, det duger att sova i men i övrigt vistas dom inte där eftersom vi människor inte är i närheten, vi hoppas kunna lösa det problemet i nästa flytt.
Till höger i denna bild:
rum001.jpg
 
Sv: Klösträd :D

Fixade lite bättre bilder på där den står idag, jag har dessutom tagit bort "klockan" som hängde under huset eftersom katterna aldrig använde den ändå. Sovpåsen har blivit något smutsig, dags för tvätt av den snart ;)
DSC_7385.jpg


Och så var jag bara tvungen att ta med en bonusbild på mitt ena monster ;)
DSC_7386.jpg


Just ja, rullen ovanpå sovpåsen är inte original. Den tog jag från det stora trädet, vilket står kvar på förra stället jag bodde på
 
Senast ändrad:
Sv: Klösträd :D

Absolut inte!! Får man fråga vad den kostade? på blocket ligger den för 2k.

Denna står på tur för tillfället för min del:

31164284.jpg


Men man vet aldrig för sidan byter sina saker hela tiden. Den är inte helt vad jag ville ha, men skulle nog passa mina katter bra :) Kostar 1k. Men köper ingen förrän jag flyttar till hösten, så det återstår att se ;)

Ett exakt likadant träd i beige budade jag hem i vintras för 575 kr inkl frakt på tyska ebay.
 
Sv: Klösträd :D

Ja, ja men du bor ju nästan i Tyskland så det är inte så konstigt att frakten blev så billig.;):angel::D
 
Sv: Klösträd :D

Ett exakt likadant träd i beige budade jag hem i vintras för 575 kr inkl frakt på tyska ebay.

Varför lyckas aldrig jag med sådana kap :cry: Som fattig student borde jag faktiskt lära mig det där bättre känner jag! :cool:
 
Sv: Klösträd :D


Vad nöjd h*n ser ut :D

Jag och min sambo köpte (samma modell som andra bilden här i tråden) på tradera för 530 kr + 300 kr frakt.
Dock ingen som kan prova den :( Har haft kontakt med två katthem då det första tyckte vi kunde vänta ett halvår och det andra hade sålt de enda två katter som passade oss =/
 
Sv: Klösträd :D

Knapp.

Hur lång är livstiden på ett sådär stort träd? Nu vet jag att det givetvis beror på katterna, men säg en 3-4 vuxna Maine Coons och i omgångar kattungar, det borde slaktas ganska fort om katterna uppskattar det va? ;)
 
Sv: Klösträd :D

Har ett liknande som tidigare visats i tråden:

62055_31942999.jpg


Jättenöjd, står väldigt stadigt. Vill ha ett till, helst bara en såndär hög pelare, mina är klätterapor.
 
Sv: Klösträd :D

Vi köpte precis detta på rea på Ikea, vi har inte satt upp det än men hoppas kissen gillar det:

75944_PE195187_S4.jpg
 
Sv: Klösträd :D

Hihi, ja hon är supernöjd :D Just nu hör jag hur de klättrar runt i trädet ute i vardagsrummet.
Vill ni inte skaffa katt från nån privatperson eller så?

yvobos: visst är dom :)
 
Sv: Klösträd :D

Nej, helst inte. Då det finns så många katter på katthem som behöver ett hem :) Det känns mer speciellt också. Och nu när jag 'accepterat' att kompisens katt nog inte kommer bli min, (han vill men inte hans konstiga flickvän som han skaffat) och jag kan tänka mig att faktiskt skaffa annan katt så får vi bara bakslag =/
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
790
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 556
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 456
Senast: Murphy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 458
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp