Kloklippning

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare marielen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 1 566
Sv: Kloklippning

Har börjat med att slipa klorna och det funkar kanon :) man får en bättre klo och jag tycker att det går lättare att forma klon som jag vill ha den. En nackdel är att de växer fortare så man får göra det ofta men de blir riktigt snygga :)

Inga problem alls, lägger dom i soffan eller sängen (lagom höjd) på sidan och tar en tass i taget. Klipper även klorna på föräldrarnas tik, hon är lite kinkigare men det går helt okej. Förutom hundarna får jag även klippa kattens klor (bor hemma hos päronen) och när vi bodde i Uppsala fick jag alltid klippa klorna på grannarnas katter och kaniner och vad det nu än kunde vara :D Man har fått mycket övning genom åren :)

första gångerna vad pest o pina för båda vovvarna.;) men efter 3-4 gånger insåg de att det gör ju faktist inte ont och om jag ligger still går det snabbare:D:banana: nu lägger de sig så snällt på sidan:p

Gammelmoster bits så henne är det ingen idé att ens försöka med.
Lillstina går kanske att få fason på ;)

Liknande trådar

Hundhälsa Råkade tyvärr klippa i pulpan på hunden förra månaden och sen dess är hon rabiat vid kloklippning. Vi kör lite avslappnande övningar...
2
Svar
21
· Visningar
4 077
Senast: snorp
·
Hundhälsa Hur gör ni när ni klipper klorna och vad har ni för kriterier? Ligger, sitter eller står hunden? Är den på golvet, i soffan, på bord...
2
Svar
39
· Visningar
2 248
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 394
Senast: mmbot
·
Övr. Hund Kloklippning verkar vara ett gissel för många hundar och hundägare. Ofta läser man om ägare som har problem med att klippa sina hundars...
Svar
17
· Visningar
1 351

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka