K
Kat
Jag har just fyllt trettio och måste inse att tiden rinner iväg för mig.
En gång eller annan så vill jag antagligen ha barn. Jag tänker på det ofta nu.
Men hur gör man när maken inte vill dela vårdnaden med mig och någon annan
- och man själv inte riktigt tror på honom som (ensam) förälder med mig?
Han är så naiv min sambo. Han som inte vill ändra på sitt liv för något i världen, tror att det kommer att gå jättelätt om vi får barn.
Själv ser jag två scenarion:
antingen får jag göra allt (vilket jag inte alls vill)
eller så kommer han att bli deprimerad för att han inte kan leva som han alltid har gjort.
Jag försöker prata med honom om det här, men det slutar nästan alltid med att vi sitter och tjafsar ilsket.
Vi har inte samma syn på det här med barn på många områden.
Dessutom är han otroligt okunnig och ställer de konstigaste frågor och påståenden.
Visst, okunniga är alla i början. Men när inte saker går in när man berättat det tio gånger?
Min sambo är snäll. Väldigt snäll. Men jag skulle inte våga lämna ett barn hos honom och gå därifrån.
Hur gör man?
Tala mig tillrätta är ni snälla!
En gång eller annan så vill jag antagligen ha barn. Jag tänker på det ofta nu.
Men hur gör man när maken inte vill dela vårdnaden med mig och någon annan
- och man själv inte riktigt tror på honom som (ensam) förälder med mig?
Han är så naiv min sambo. Han som inte vill ändra på sitt liv för något i världen, tror att det kommer att gå jättelätt om vi får barn.
Själv ser jag två scenarion:
antingen får jag göra allt (vilket jag inte alls vill)
eller så kommer han att bli deprimerad för att han inte kan leva som han alltid har gjort.
Jag försöker prata med honom om det här, men det slutar nästan alltid med att vi sitter och tjafsar ilsket.
Vi har inte samma syn på det här med barn på många områden.
Dessutom är han otroligt okunnig och ställer de konstigaste frågor och påståenden.
Visst, okunniga är alla i början. Men när inte saker går in när man berättat det tio gånger?
Min sambo är snäll. Väldigt snäll. Men jag skulle inte våga lämna ett barn hos honom och gå därifrån.
Hur gör man?
Tala mig tillrätta är ni snälla!