Sv: Klipptråden
Kl
Jag har skrivit högre upp i tråden, men så efter att läst om alla dessa frusna hästar får man ju så otroligt dåligt samvete (min som går i lösdrift dessutom). Jag fick då en otroligt ful idé men kanske lite mer funktionell än helklippning?
För att först förklara så är inte mitt problem att hästens svettas eller blir för varm, det kan jag leva med (brukar klippa halvklippning på vintern). Mitt stora problem är att
sadeln glider på den otroligt långa pälsen. Pälsen viker sig framåt o sadeln åker kana helt upp på nacken. Det går inte att rida så, pålla kan inte röra sig ordentligt och jag tror knappast vi bygger några bra muskler om hon måste kämpa för att lyfta upp mig från frambenen... Så hörde jag att sadeln ligger lika still på vintern som på sommaren om man klipper under! Men som sagt, helklippning på lösdriftshäst ger mig rysningar vid bara tanken. Men jag vill ju verkligen rida o träna även under vintern...
Fick då denna idé...
Är den helt tokig? Borde ju vara bättre än helklippning iaf. Ok ryggen blir bar, men länden, korset o rumpan kan ju stå emot en del, även om det blir svårt för pälsen att resa sig under täcken.
Får ju automatiskt ländtäcke om inte annat
Sen att folk som ser henne utan täcke skulle skratta o undra vad det är för fel på mig, det är en annan sak