Jag har varit sååå nära att göra "halvblodsman", på mitt ena arabsto ( fd galoppör faktiskt.) När jag köpte henne för snart 2 år sedan så var hon klippt så, dessutom stubbad helt en bra bit längst upp i nacken. Allt har fått växa ut, & ett tag såg den riktigt fin ut. Men nu så är den bl a avskavd av täcke en bra bit vid manken, & inte rak & fin i övrigt, utan den blir liksom i korkskruvar hela manen. Inte tovig pga dålig skötsel, utan tvinnade skruvar. Nu bryr jag mig NOG inte om att ta den, för hon går hemma & skall bli mamma till nästa vår, så den kanske rättar till sig, tills vi blir " synliga" igen. Men kanske, blir den inte bättre med tiden, så åker den av. Jag är annars stor motståndare till kort man på araber, men denna ser så tråkig ut, då kan det liksom vara. Det är ändå ingen arab som skall springa på utställning, hon ser mer ut som ett litet fullblod.
De tre andra stona har fin man, framförallt tvååringen, har man ner långt under halsen, så jämn & fin, tjock. Vintertid kan den behövas flätas om det är för blött ute, för då blir det lite trollflätor/ bon i den när hon skakar på huvudet, men annars är den jätte fin, & den skulle aldrig åka av, jag skulle gråta floder..