Klippningar!

ASKAPLASKA

Trådstartare
Kom hem från jobbet igår vid 19 och hittar två svettiga hästar i hagen! Jag veeet att det ska bli kallare nästa vecka men nu står jag inte ut längre!!
Eftersom det är två hästar på utedrift det handlar om så ska jag bara klippa litegrann på halsen. Det har jag gjort förr och de mådde jättebra av det trots vintern.
Nu är jag nyfiken på hur era klippningar ser ut! Gärna lurviga hästar men kollar gärna alla andra klippningar också!

Sv: Klippningar!

Så här klipps min haflinger. Han blir svettig för minsta lilla annars i sin björnpäls.

tmkrningtrav.jpg

Mycket snyggt!
Tyvärr törs jag inte klippa så mycket eftersom de går ute. Annars hade jag snott den mallen av dig direkt!

Åhh, jisses vilken söt en :)

Jag har funderat på den klippningen också på min ena..

Jag klipper min nordis precis som du gör, fast lite mer på sidorna.

Hon går på lösdrift men har täcke.
Är i stallet morgon och em/kväll och kommer snart bo där också :D
Så håller koll så inte täcken blir blöta osv.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 597
Senast: Ceta
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 058
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
4 206
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar