Sv: klippning
*delvis kl*
Jag är en av de som blivit tvungen att klippa en av mina som går på lösdrift till och med..
Hon var utlånad och kom hem med en teddybjörnspäls så om det blev varmare än -10grader så var hon sjöblöt av svett av att äta till och med. Hon bara låg i snön och välte för att få svalka. Att hon svettas mera nu än förut kan bero på hullet. Ju mera hull, ju varmare blir det. Den andra jag har har knappt vinterpäls alls.. Lite längre bar, men inte alls som denna, men hon är ju tjockare med..
Jag klippte henne för 14dar sen nu och hon har inte svettats alls sen dess. Det är inte någon fara att klippa, det är bättre med en sval häst en än som är konstant blöt. Som sagt så går min på lösdrift och då klippte jag henne på halva halsen, ner mellan frambenen och under magen. Men jag skulle ha klippt vidare på skinkorna med, men jag var höggravid själv så det blev aldrig av att fortsätta, jag orkade inte så länge. Hon går utan täcke, men blir det svinkallt, så det blir -15 eller nåt så kommer jag väl lägga på ett..