Klippning? ;)

A

Almeloue

Jag undrar, när man ska raka under magen ska man göra på nått speciellt sett då eller är det bara att ta som vanligt? Jag har rakat förut men min kompis rakade magen och de då, så nu ska jag göra det själv så då vill jag vara säker på att jag gör rätt så jag inte skadar han. ;)

Hur ofta smörjer ni skären under en rakning?
Ska man bara sätta några droppar i hålet eller kan man he i mellan bladen?

Tacksam, för alla svar (:
 
Sv: Klippning? ;)

Jag smörjer var tionde minut, klipper som vanligt under magen och häller olja även mellan skären...:)
 
Sv: Klippning? ;)

Det är bara att ta som vanligt under magen;)

Jag brukar smörja ca var 15de minut.Det brukar stå i instruktionen till klippmaskinen hur ofta man skall smörja.Smörja både i hålen/hålet och lite på skären.

Lycka till!! :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 986
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
1 967
Senast: Hedinn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 588
Senast: Shaggy
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 693
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp