Klippa quarter?

Sv: Klippa quarter?

Jag vill inte bråka med dig :)

Men jag måste ändå ifrågasätta detta, då jag verkligen inte har sett något dylikt när jag klippt mulhåren på en häst! De har precis lika bra avståndsbedömning, slår sig inte och får inga sår!

Gäller detta om man klipper under lång tid, eller är det individuellt från häst till häst? Jag har aldrig sett några problem, och det är dagen sanning.
Och jag skulle inte vilja visa en häst med sår och svullnader i hela huvudet, förutom själva lidandet. Så hade detta stämt (i alla fall, och jag har klippt några hästar) hade jag definitivt inte fortsatt.

Tack för att du inte vill bråka!:)

Jag har själv aldrig märkt något på min häst, klippt henne till tävling i 5 års tid, utan det är bara vad jag har hört som kommentarer till klippandet. vid dessa tillfällen har det varit första gången man har klippt och sen inte velat klippa mer.

Tack för att du inte vill bråka!:)

Jag har själv aldrig märkt något på min häst, klippt henne till tävling i 5 års tid, utan det är bara vad jag har hört som kommentarer till klippandet. vid dessa tillfällen har det varit första gången man har klippt och sen inte velat klippa mer.

Jag har klippt uppskattningsvis 100-150 hästar de senaste sju åren och jag har aldrig fått någon som helst negativ reaktion eller någon negativ effekt....vill också höra om negativa erfarenheter, har svårt att tro att "mina klippningar" har varit "lyckoträffar"...:smirk:

Att dom kan få lite svårt med avståndbedömningen kan jag förstå. Men de kan ju inte vara värre än när hästen är nyskodd och att de då blir en viss skillnad i hovarna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka