Klippa Nu?

M

meep_ask

Kan man klippa en häst för första gången nu (den härt årstiden)? Varför inte?

Min häst är oklippt men jag skalle vilja klippa honom nu. Har inte velat förut pga kylan. (norrlänning) Jag tror dock att jag hört att klippning inte skall göras under hårfällningen??! Han löser inte så mycket ännu.

Tack på förhand! /sara

Sv: Klippa Nu?

Min kuse blev helklippt för två veckor sedan, han mår toppen och jag har klippt vid denna tidpunkt förut utan att sommarpälsen drabbats

Camilla

Sv: Klippa Nu?

jag har oxå klippt nyligen, fast bara halvklippt och det har funkat jättebra. hans sommarpäls har redan växt ut en hel del där han är klippt, sen har han en hel del av vinterpälsen kvar där han inte är klippt.
ska även helklippas i maj eller nåt. har inte fått klippa innan för mina föräldrar, utan fått lov att vänta tills det blivit varmt.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
717
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 867
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 577
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 919
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka