Klippa naglar på kvicksilver?

Sv: Klippa naglar på kvicksilver?

Jag använder fortfarande en sån speciell "babynagelsax" till min 16 mån gamla son. Den är gjord så att det är mycket svårare att råka klippa i skinnet, eller rent av rakt i fingret.

Så det gör att jag kan klippa lite fortare, och inte vara lika noga och hålla extremt stilla. Fungerar bra faktiskt. Jag klipper alltid efter badet, då sitter han i sin morgonrock på skötbordet och är lite i chock ;)
 
Sv: Klippa naglar på kvicksilver?

Jag lovar att ditt barn faktisk får dom bakterier du har i din mun i sin ialla fall. Det är jättesvårt att låta bli näst intill omöjligt att skydda småbarn från sådant. Skulle väl vara Michael Jackson med sina munskydd då förstås.
För att undvika hål introducera du bra matvanor och tandborste.
Övrigt är det bätre att ha bra immunförsvar än bra tänder i dagens läge. Tänder går att laga och ersätta. Dålig immunförsvar kan döda.
 
Sv: Klippa naglar på kvicksilver?

Jag använder fortfarande en sån speciell "babynagelsax" till min 16 mån gamla son. Den är gjord så att det är mycket svårare att råka klippa i skinnet, eller rent av rakt i fingret.

Vad e de för bra sax? Jag har oxå en babysax men den går de å klippa i huden med, så jag får lov att klippa lite varje dag medans han sover för jag e värkligen livrädd för å råka klippa han i fingret.
 
Sv: Klippa naglar på kvicksilver?

Vår 2-åring hatar nagelklippning. Ett tag gick det att "muta" honom med att han inte fick hålla mammas "tuttar" pga vassa långa naglar men han går inte på det längre och är inte riktigt lika desperat efter att ha händerna innanför tröjan på mig. Vi klipper när han sover och ibland annars lyckas maken få klippt enstaka naglar. Men attans, vad de växer!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ridskoleridningen har kommit igång igen på allvar efter sommaren nu. Förrförra veckan fick jag rida en dressyrlektion på lakritstrollet...
Svar
0
· Visningar
388
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 298
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 345
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Ja, vad fick de utstå under era förlossningar egentligen? Jag vet att jag var NOGGRANN att varna min sambo för vad som komma skulle...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 136
Senast: Jolanta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stötdämpning -sits
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp