Klippa naglar på kvicksilver?

skogstomten

Trådstartare
Alltså ni lite mer erfarna,
nu har vi kämpat med grabbens naglar sen han var nyfödd (7 månader nu :angel:).
Håret växer ju långsamt men naglarna :eek:
Herre jösses!
I början gick det väl nån väg då kunde man ju klippa när han sov.

Klippa när han är trött eller mätt hjälper inte, vill inte vara still då heller.
Inte blir det bättre om han får något att titta på, för då ska han ju dit med händerna också :rofl:

Alltså finns det några bra sätt?
Han blir ju inte på dåligt humör eller så, det bara rör sig så in i bänken. Vill ju inte klippa av fingrarna också direkt... :angel:
 
Sv: Klippa naglar på kvicksilver?

jag brukade bita av dotterns naglar, då blir inte naglarna så vasst avkapade. Det kanske funkar bättre?
 
Sv: Klippa naglar på kvicksilver?

En håller och en klipper. Kanske inte är så populärt, men allt är inte roligt :D
 
Sv: Klippa naglar på kvicksilver?

Det ska jag testa!! har en hand kvar så det kan bli bra att jämföra mellan en klippt och avbiten :D
 
Sv: Klippa naglar på kvicksilver?

Det var nog det absolut äckligaste förslaget....
 
Sv: Klippa naglar på kvicksilver?

det var ett råd jag fick av bvc så det är nog ganska utbrett...
 
Sv: Klippa naglar på kvicksilver?

Rekommenderas både på bb och bvc. Vad är problemet?

Oj gör dom?
Vår bvc sköterska (som jag helst iof undviker) säger bara att man ska fila med en liten sandpappersfil :crazy:
Skulle jag göra det skulle jag aldrig komman någonvart alls.
 
Sv: Klippa naglar på kvicksilver?

Att bita av andras naglar (vare sig det är barnets eller sambons) tycker jag rent ut sagt är absolut jätte äckligt, skulle någon föreslå det för mig skulle jag nog inte ens ta det rådet på allvar.

Hur länge gör ni det? tills barnet är myndigt eller ? kan ju vara så att det inte gillar att klippa naglarna då heller liksom...

O här går folk o klagar på att de får kräksjukan osv helt bara rakt upp o ner... mm men bita av naglar osv är säkert ingen smittorisk alls...

Wow man slutar ju aldrig att förvånas ha ha

Ta nu detta med en nypa salt, jag tycker det är apäckligt men vill knappst ställa till med ramaskri för det, men som sagt.. ha ha fy bubblan!
 
Sv: Klippa naglar på kvicksilver?

Gränsen för vad man anser vara äckligt förskjuts ganska kraftigt när man får barn. Jag kan på rak arm tänka mig massor saker kring barn som är äckligare men som man gör ändå.
 
Sv: Klippa naglar på kvicksilver?

Jag uttryckte mig nog lite klantigt :D
Menade inte att jag tvivlade på att ni blivit tipsade om det.
Blev bara paff med tanke på hur vår bvc sköterska är ;)
 
Sv: Klippa naglar på kvicksilver?

Vad då? kanske bäst att förbereda sig eftersom jag ska bli mamma i sommar :o
 
Sv: Klippa naglar på kvicksilver?

Vad då? kanske bäst att förbereda sig eftersom jag ska bli mamma i sommar :o

Kan va bra ;)
Jag som alltid köjts rejält så fort jag ens smakat minsta lilla mini tugga av potatismos,det har bara inte fungerat. Numera har jag ätit en portoin av det till och med :eek:
Endast pga grabbens mosade potatis smakportioner som hamnade lite överallt ;)
 
Sv: Klippa naglar på kvicksilver?

De flesta barn kommer nog till den hur ska jag uttrycka mig... förståelsenivån att det går att resonera med dem om att man måste göra vissa saker, som att klippa naglarna. Tills de gör det tyckte jag att förslaget med att bita av dem var jättefiffigt!
 
Sv: Klippa naglar på kvicksilver?

För att komma till den insikten måste man väl minst vara 3 år, o nej fortfarande tycker jag det är läskigt att bita av naglar på andra.
 
Sv: Klippa naglar på kvicksilver?

Vi biter av naglaran på våran dotter sen hon var 6 mån då man kunde fila dom medans hon sov...
Annars så brukar hennes naglar flika sig när de är för långa och då kan man lätt riva bort till önskad längd...

Men tångalarna klipper vi men då krävs minst 2 man och underhållning, dottern är 14 mån.

Tro mig, ang. äckelnivån...man blir rättså tolerant mot spyor,bajs,kiss,snorbusar,fjärtar,rapar och bita på naglarna.

Var ute och gick häromdagen men lillan och hennes kusin på 8 då, lillan spottade ut nappen på marken och jag tar upp den reflexmässigt, suger av den och stoppar in de igen medan kusinen utbrister: "Vad äckligt, det kunde ju var kobajs på den"

Jag rycker på axlarna och säger "och det är ju bara att spotta ut"

Tänkte efteråt det kanske inte var så jättmumsigt men vad göra man?!

Hade så gott allihop och humlantrocadero välkommen till mamma/äckleland!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Klippa naglar på kvicksilver?

För att komma till den insikten måste man väl minst vara 3 år, o nej fortfarande tycker jag det är läskigt att bita av naglar på andra.

Ja och då är de ju inte myndiga ;) Så jag tvivlar på att det är någon som tillämpar den metoden som sedan kommer behöva sitta och gnaga av naglarna på sina tonårsgrabbar med 44: or
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ridskoleridningen har kommit igång igen på allvar efter sommaren nu. Förrförra veckan fick jag rida en dressyrlektion på lakritstrollet...
Svar
0
· Visningar
388
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 298
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 345
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Ja, vad fick de utstå under era förlossningar egentligen? Jag vet att jag var NOGGRANN att varna min sambo för vad som komma skulle...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 136
Senast: Jolanta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stötdämpning -sits
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp