Klippa mannen

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Skorpan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 305
S

Skorpan

Min häst har väldigt tunn man (och för tillfället väldigt lång, mer än 20 cm skulle jag gissa på). Eftersom den är så tunn så kommer han säkert inte ha nån man kvar när jag ryckt, sen är han dessutom extremt håröm och bockar och sprakar bakut så fort man börjar rycka.

Så jag tänkte klippa den, eller kommer det se helt sjukt ut?
Nån som har några tips för att det ska se naturligt ut som möjligt?

Tacksam för alla svar!

Sv: Klippa mannen

Jag har vart med om hästar som är typ hårröm, och på dessa har dom först klippt manen rakt av, därefter tagit saxen och klippt rätt upp i manens toppar lite hur som helst...(inte jättemycket) på så vis har dom fått bort den jämna saxkanten och det blivit lite som *uppklippt*.

Jag tycker att det är svårt att rycka manen snyggt :( sen gör det ont i fingrarna också :cry:. Har försökt med tejp på fingrarna men inte hjälpte det :mad:

Hittade på H**ks precis det jag behövde en "mankniv" med rakblad och kam i ett :banana: superbra!!! men ganska dyr över 200:-:o

Min häst har väldigt tunn man (och för tillfället väldigt lång, mer än 20 cm skulle jag gissa på). Eftersom den är så tunn så kommer han säkert inte ha nån man kvar när jag ryckt, sen är han dessutom extremt håröm och bockar och sprakar bakut så fort man börjar rycka.

Så jag tänkte klippa den, eller kommer det se helt sjukt ut?
Nån som har några tips för att det ska se naturligt ut som möjligt?

Tacksam för alla svar!

Klipp!!! Absolut, ursäkta mig men lååång man är förskräckligt;) neej men det kommer bli mycket bättre - och tjockare avklippt, och dessutom ser man halsen på hästen! :)

bra, tack för tips, ja nu är mannen äckligt ful, blir nog klippning redan idag, smart det dära med uppklipp =)

Min ena häst har också jääättetunn man, jag klipper, blir snyggast så. En tunn man GÅR ju nästan inte att rycka, då försvinner den ju... Den lär ju bli lite... avhuggen i några dagar, sen brukar de bli snyggt om du inte är väldigt darrhänt eller något :p

Hoppas inte jag är darrhänt, men nej det tror jag inte att jag är. Får väll fösöka idag då, haha stackars häst, som tur är så står vi iaf i ett litet stall så vi kan inte bli alltför mobbade om det skulle gå fel =P

Jag hade satsat på en mankniv som det står om i ett tidigare inlägg. Jag använder den till de manar som jag inte klipper. Jag tycker det blir bra. Det sser ut som om man har ryckt den.

bra, tack för tips, ja nu är mannen äckligt ful, blir nog klippning redan idag, smart det dära med uppklipp =)

Stackars den "mannen" som är så äckligt ful! :D :rofl::rofl::rofl:

Förlåååååt Ts, men jag kunde inte låta bli. :D

Även rubriken är mannen,då kan man läsa om allt:

"Eftersom den är så tunn så kommer han säkert inte ha nån man kvar när jag ryckt, sen är han dessutom extremt håröm och bockar och sprakar bakut så fort man börjar rycka."

Ser framför mig att ts ska förtsöka rycka håret på sin man,och han springer runt i köket och sparkar bakut! :rofl::rofl::rofl:

hahaha fan va kul allt kan blir!

Till TS klipp upp eller skaffa mankniv så blir de super :D

haha, ja min svenska stavning är ju den bästa =P Jaja nu vart man ju ltei glad iaf. Om jag skulle vara riktigt snäll så skulle jag dessutom lägga in bilder på manen ( rättstavat :D) eftersom den knappas vart bättre än innan, då skulle alla få ett gott skratt! Skyller på galen häst som ruskade och ville absolut inte stå stilla, jaja försöker ta nån bra bild så får ja se om ja kan lägga in dom =P

Liknande trådar

Hemmet Det är +20 i (hyres)lägenheten när vi mäter temperatur en bit in, men lägenheten känns kall. Vi bor på 1a våningen och har källaren...
Svar
14
· Visningar
807
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 977
Senast: Ceta
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 310
Senast: LiviaFilippa
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 227

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • tämja halvvuxna katter

Hästrelaterat