klippa hund med hästmaskin?

Lillagoajag

Trådstartare
Ja, jag klipper vovven med sax i vanliga fall vilket funkar bra men jag skulle behöva klippa rent/raka henne under öronen (pälsen där är OTROLIG på att tova ihop sig) och på/i/under tassarna och då undrar jag om det fungerar med klippmaskinen till hästen? Jag har en liten (som är till att klippa i ansikte osv med), funkar det? Eller måste jag köpa en hundsax?

Sv: klippa hund med hästmaskin?

Det borde funka helt utmärkt, så länge inte skäret är för glestandat.

För klumpig för att komma åt ordentligt, i kombination med glesare tänder får man större skaderisk.
PL

OT: Ber 1000 ggr om ursäkt men vad är en "hästmaskin" för något?:rofl::rofl:

Mina dvärgpudlars uppfödare använder en liten "hästklippare" och det fungerar bra, även på tassarna.

Jag har gjort det i 5 år och det har fungerat utmärkt! Min klippmaskin är ganska nätt dock, och jag har på de tätaste skären. Nu har den börjat strejka så jag fick sitta med saxen sist, jobbigt :p

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 682
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Är det någon annan som varit med om samma problem? Bor på en stor gård med cirka 200 kor. Därmed är det MYCKET kodynga, diverse pellets...
Svar
10
· Visningar
1 122
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 247
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 776

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka